ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به حدود ۶۸ هزار مگاوات رسید

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به حدود ۶۸ هزار مگاوات رسید معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی، گفت: مردادماه امسال با راه‌اندازی نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، ظرفیت اسمی‌نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۶۷ هزار و ۷۳۵ مگاوات رسید. به گزارش مناقصه‌مزايده به نقل از شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران، حمیدرضا عظیمی‌افزود: تاکنون ۵۵۷ […]

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به حدود ۶۸ هزار مگاوات رسید

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی، گفت: مردادماه امسال با راه‌اندازی نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، ظرفیت اسمی‌نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۶۷ هزار و ۷۳۵ مگاوات رسید.

به گزارش مناقصه‌مزايده به نقل از شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران، حمیدرضا عظیمی‌افزود: تاکنون ۵۵۷ واحد تولید برق حرارتی در کشور احداث شده است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه نیروگاه ارومیه تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش‌خصوصی و صنایع بزرگ را به ۳۷۷واحد و ظرفیت آن را نیز به ۴۵ هزار و ۷۳۲ مگاوات رساند.

عظیمی‌خاطرنشان کرد: ۶۷٫۵ درصد از کل ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش‌خصوصی است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال‌حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برقابی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی‌به ۸۳ هزار و ۶۷۵ مگاوات رسیده که ۸۱ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

وی افزود: هم‌اکنون واحدهای سیکل ترکیبی با ظرفیت ۲۸هزار و ۲۴۹ مگاوات (۴۱٫۷درصد)، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۳هزار و ۶۵۷ مگاوات (۳۴٫۹ درصد) و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات (۲۳٫۴ درصد)، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.