نوسازی ۱۱ هزار کامیون فرسوده طی ۲۰ ماه آینده قائممقام سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: با امضای قراردادهای نوسازی ناوگان جادهای، ۱۱هزار کامیون جدید تا ۲۰ ماه دیگر تحویل داده میشود. به گزارش مناقصهمزایده، داریوش امانی در برنامه گفتوگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درخصوص نوسازی ناوگان فرسوده جادهای، تصریح کرد: در حالحاضر ۶۵ هزار کامیون […]
نوسازی ۱۱ هزار کامیون فرسوده طی ۲۰ ماه آینده
قائممقام سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: با امضای قراردادهای نوسازی ناوگان جادهای، ۱۱هزار کامیون جدید تا ۲۰ ماه دیگر تحویل داده میشود.
به گزارش مناقصهمزایده، داریوش امانی در برنامه گفتوگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درخصوص نوسازی ناوگان فرسوده جادهای، تصریح کرد: در حالحاضر ۶۵ هزار کامیون فرسوده بالای ۳۰ سال در کشور داریم. ظرف سه سال گذشته پنجهزار کامیون فرسوده نوسازی شده است.
وی ادامه داد: در سال «جهشتولید» به منظور استفاده حداکثری از توان تولید داخل، هفته گذشته قرارداد جدیدی بین سازمان راهداری، یک تولیدکننده داخلی و بانک صادرات برای اسقاط پنجهزار کامیون فرسوده و تحویل خودروهای جدید بسته شده است.
امانی گفت: به همین منظور تا ۱۰روز آینده ۲۰۰ دستگاه کامیون جدید به ناوگان حملونقل کشور تحویل داده میشود.
قائممقام سازمان راهداری و حملونقل جادهای تصریح کرد: پنجهزار کامیون طی سه سال گذشته نوسازی شده است، پنجهزار کامیون هم طبق این قرارداد جدید طی ۲۰ ماه نوسازی میشود، همچنین قرار است قرارداد همکاری با یکی دیگر از سازندگان داخلی برای نوسازی هزار کامیون از ناوگان جادهای طی ۱۲ ماه به امضاء برسد، بنابراین در مجموع ۱۱ هزار کامیون جدید تا ۲۰ ماه دیگر به ناوگان عمومیجادهای تزریق میشود.
وی تصریح کرد: در طرح نوسازی ناوگان، دارندگان کامیون بالای ۵۰ سال در اولویت هستند و پس از آن خودروهای بالای ۴۰ سال و بعد بالای ۳۰ سال در اولویت قرار دارند.
امانی یادآور شد: صرفهجویی در یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت از مزایای نوسازی ناوگان حملونقل سنگین به شمار میرود.
این مقام مسؤول ادامه داد: در این طرح ۸۰ درصد قیمت کامیون به صورت تسهیلات پرداخت میشود که سود ۱۸ درصدی دارد اما رانندگان تنها ۹درصد بهره را پرداخت میکنند و ۹درصد سود هم به صورت یارانه از سوی وزارت راهوشهرسازی تعلق میگیرد.
وی با اشاره به وجود تحریمها و برخی محدودیتهای واردات، گفت: طبق برنامهریزی انجام شده سرعت عقد قراردادها مطلوب است و امیدواریم در زمان مشخص شده به نتیجه برسد.
امانی گفت: تمام تلاش ما برای نوسازی ناوگان عقد قرارداد با شرکتهایی بوده که محصولات با کیفیت و طبق استانداردهای روز وارد میکنند و خدمات پس از فروش مطلوبی داشته باشد تا جذابیت این طرح را بالا ببریم و رانندگان در این طرح شرکت کنند.
قائممقام سازمان راهداری و حملونقل جادهای تصرح کرد: در تمام مراحل نوسازی ناوگان، بحث توسعه ناوگان نداریم تا اول اسقاط کامل صورت بگیرد و ثبتنام جدیدی برای تحویل کامیون نداریم.
وی درخصوص مشکل مالی رانندگان برای خرید کامیون گفت: رانندگان با فروش لاشه خودروی خود و ارائه گواهی اسقاط، در پرداخت ۲۰ درصد اولیه مبلغ کامیون جدید مشکلی نخواهند داشت و مابقی هم تسهیلات با بهره ۹درصد دریافت میکنند.
امانی تأکید کرد: این طرح مستمر ادامه پیدا میکند و با سازندگان دیگری هم قرارداد امضاء خواهیم کرد.
قائممقام سازمان راهداری درخصوص مراحل ثبتنام و نوسازی کامیون فرسوده گفت: ابتدا ثبتنام در این طرح با شروط دارا بودن کارت هوشمند و فعالیت و پیمایش ناوگان انجام میگیرد در مراحل بعدی معرفی به بانک و گواهی اسقاط انجام میشود که ظرف ۲۰ ماه این ناوگان را تهیه کرده و تحویل خواهیم داد.
در ادامه احمد کریمی؛ دبیر کانون کامیونداران کشور گفت: تاکنون برنامه نوسازی ناوگان بهدرستی انجام نشده است. میزان مصرف سوخت ناوگان فرسوده بالاست همچنین کامیونهای فرسوده آلایندگی زیاد و هزینه بالایی برای تعویض قطعات کهنه دارند.
وی افزود: اولویت نخست در این طرح، جایگزینی ناوگان با کیفیت است که متأسفانه در سالهای گذشته شرکتهای خصوصی با واردات ناوگان چینی آن را در نظر نگرفتهاند.
کریمیبا بیان اینکه سرمایه دارنده ناوگان فرسوده همین کامیون فرسوده است، گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای این امر باید بهگونهای باشد که صاحب کامیون از عهده بازپرداخت آن برآید.
دبیر کانون کامیونداران کشور تأکید کرد: همچنین در زمان نوسازی ناوگان فرسوده دولت باید از ورود ناوگان جدید جلوگیری کند چرا که با افزایش تعداد ناوگان و کاهش کارکرد رانندگان، توان آنها برای بازپرداخت تسهیلات کم خواهد شد.
کریمیگفت: در جلسات مربوط به نوسازی ناوگان باید نماینده تشکل صنفی هم حضور پیدا کند تا نظرات این صنف به گوش مسؤولان برسد.
دبیر کانون کامیونداران اظهار کرد: نوسازی پنجهزار کامیون در مقایسه با ۵۳ هزار کامیون فرسوده موجود در کشور محدود است و باید از همه ظرفیتها برای نوسازی استفاده کنیم تا همه ناوگان نوسازی شود اما در مجموع طرح نوسازی ناوگان جادهای برای رانندگان جذاب است به شرط اینکه ضمانت اجرایی مناسب هم داشته باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.