خانه ۲۵ متری کرونایی!

خانه ۲۵ متری کرونایی!       من نمی‌دانم چرا هر طرحی که می‌آید‌، بلافاصله کلی منتقد و معترض پیدا می‌کند‌، آن از سلف‌فروشی نفت و طرح مشعشع گشایش اقتصادی و این هم از طرح ساخت خانه‌های ۲۵ متری‌!      یک نفر نیست که به این حضرات مخالف و منتقد بفرماید که قبل از هر چیز زحمت […]

خانه ۲۵ متری کرونایی!

      من نمی‌دانم چرا هر طرحی که می‌آید‌، بلافاصله کلی منتقد و معترض پیدا می‌کند‌، آن از سلف‌فروشی نفت و طرح مشعشع گشایش اقتصادی و این هم از طرح ساخت خانه‌های ۲۵ متری‌!

     یک نفر نیست که به این حضرات مخالف و منتقد بفرماید که قبل از هر چیز زحمت بکشید و طرح را درست و درمان بخوانید‌، زیر و زبر و ضعف و قدرتش را بسنجید و بعد شروع کنید به انتقاد و اعتراض‌، همین‌طور فرتی که نمی‌شود رفت سر خانه نقادی از همه چیز‌!

     فی‌المثل همین طرح خانه‌های ۲۵متری که مسؤولان مربوطه می‌فرمایند همان ۳۵متری قانونی خودمان است ما برای رند شدن عدد گفتیم ۲۵ که سرراست شود‌! (البته منظورشان ۵۰ متر طرح تفصیلی است که حضرات ۳۵متر به چشم مبارکشان آمده است‌!)  کلی هم مشوق برایش در نظر گرفته شده است که اگر دولتیان سنگ نیندازند و بگذارند شهرداری کارش را بکند‌، با یک تیر چند نشان می‌زنیم‌، هم معضل مسکن را حل می‌کنیم‌، هم صمیمیت و فیس تو فیس بودن را به جمع خانواده برمی‌گردانیم و هم همسایه‌ها از جیک‌وپوک و ریز و درشت‌مان باخبر می‌شوند‌!

     از اتفاق هوشنگ‌خان که خودمان باشیم‌، برعکس خیلی از دست به نقد‌ها‌، این طرح را در این زمانه خیلی هم به‌جا و به‌موقع می‌داند‌، مخصوصاً با حضور پُررنگ جناب کرونا و کم‌رنگ پروتکل‌ها‌، زیرا با ساخت این خانه‌ها و اسکان خانوار‌ها در آن‌، عملاً امکان هیچگونه رفت‌وآمد درون فامیلی هم وجود ندارد و اینجور نیست که مردم بتوانند به شب‌نشینی و دورهمی ‌و گسترش کرونا بپردازند و از طریق فضای مجازی هرچه می‌خواهند هم را می‌بینند و با هم گفت‌وگو می‌کنند و کرونا را مأیوس کرده و از دور خارج می‌کنند.

     البته پیشنهاد می‌شود که برای به نتیجه رسیدن این طرح‌، دوستان طراح زحمت بکشند و نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند و با طراحی دستشویی‌های عمومی‌(زنانه‌، مردانه‌اش جدا باشد‌!) و مهم‌تر از آن آشپزخانه و حمام‌های عمومی ‌در نزدیک مجتمع‌های فوق‌الذکر هم فضای بیشتری در خانه‌ها ایجاد کنند و هم به‌طور کل موضوع تأسیسات را در خانه‌ها حذف نمایند‌، اینگونه هم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و هم کلی زحمت و هزینه بابت لوله‌کشی و کنتور و این قسم موارد‌، حذف می‌شود و کمک شایانی به اقتصاد خانوار می‌گردد.

 طرح‌های بی‌شمار دیگری هم قطعاً به فکر خلاق دوستان خواهد رسید که بیش از پیش بر موفقیت این طرح خواهد افزود و بنده از همین‌جا و در همین لحظه و پیشاپیش از این همه نبوغ و پیشنهادات خارق‌العاده حضرات‌، کمال تشکر و امتنان را اعلام می‌دارم.

     برای آنکه خلق‌ا… و خصوصاً آن منتقدان معترض و از همه‌جا بی‌خبر بیش از پیش به اهمیت و ارزشمندی و البته مناسب و فاخر بودن این خانه‌ها پی ببرند‌، می‌بایست مسؤولان و بزرگان طراح و مدافع و پیگیر محترم قبل از همه و به محض ساخته شدن این مساکن‌، با خانواده محترم به این اماکن نقل مکان کرده و خط بطلانی بر همه تخریب‌ها کشیده و از اقامت خود حظ وافر ببرند‌!

      

                                                            هوشنگ‌خان