وزیر نیرو به سؤالات نمایندگان پاسخ داد

با حضور در کمیسیون انرژی مجلس وزیر نیرو به سؤالات نمایندگان پاسخ داد رضا اردکانیان؛ وزیر نیرو با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس به سؤالات نمایندگان لاهیجان و زابل پاسخ داد. به گزارش خانه‌ملت، فریدون عباسی با تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس اظهارداشت: در این جلسه که با حضور اردکانیان؛ وزیر نیرو برگزار شد، […]

با حضور در کمیسیون انرژی مجلس

وزیر نیرو به سؤالات نمایندگان پاسخ داد

رضا اردکانیان؛ وزیر نیرو با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس به سؤالات نمایندگان لاهیجان و زابل پاسخ داد.

به گزارش خانه‌ملت، فریدون عباسی با تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس اظهارداشت: در این جلسه که با حضور اردکانیان؛ وزیر نیرو برگزار شد، سؤال رسول فرخی؛ نماینده لاهیجان و سیاهکل درباره فرسودگی شبکه‌های انتقال برق بررسی و مقرر شد، وزارت نیرو ظرف دو هفته این موضوع را بررسی و برای رفع فرسودگی شبکه‌های انتقال برق و کابل گام‌های مؤثری بردارد.

نماینده مردم کازرون ادامه داد: در این جلسه همچنین سؤال حبیبا… دهمرده؛ نماینده زابل در مورد دلایل تأخیر در تکمیل نیروگاه بادی برق میلنادر در شهرستان نیمروز استان سیستان‌وبلوچستان مطرح شد.

وی اضافه کرد: به گفته این نماینده، اگر زیرساخت‌ها برای ورود بخش‌خصوصی فراهم شود، استان سیستان‌وبلوچستان به‌تنهایی می‌تواند برق چندین استان را تأمین کند و مزرعه بادی میلنادر موجب توسعه استان و افزایش امنیت منطقه خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به پاسخ‌های وزیر نیرو به پرسش نماینده زابل، گفت: اردکانیان با پذیرش تأخیر در انجام این مهم، توضیح داد که بخشی از این تأخیر به کمبود بودجه و بخشی دیگر به مشکلات فنی و عدم ظرفیت موجود در کارخانه‌های ساخت تجهیزات مربوط است.

 عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت صورت گرفته در تکمیل این نیروگاه، مقرر شد؛ تا پایان شهریورماه پنج مگاوات برق از ۵۰ مگاوات برنامه‌ریزی شده به شبکه وصل شود و برنامه‌ریزی دوماهه برای بتن‌ریزی دکل‌های بعدی صورت گیرد.