كاهش ۳۸ درصدي ورودي روان‌آب‌ها به مخازن سدهاي كشور

كاهش ۳۸ درصدي ورودي روان‌آب‌ها به مخازن سدهاي كشور ميزان ورودي روان‌آب‌ها به مخازن سدهاي كشور در سال آبي جاري از ابتداي مهر سال گذشته تا ۲۴ مردادماه امسال به ميزان ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبي گذشته كاهش داشته است. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، ميزان ورودي در مدت مشابه […]

كاهش ۳۸ درصدي ورودي روان‌آب‌ها به مخازن سدهاي كشور

ميزان ورودي روان‌آب‌ها به مخازن سدهاي كشور در سال آبي جاري از ابتداي مهر سال گذشته تا ۲۴ مردادماه امسال به ميزان ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبي گذشته كاهش داشته است.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، ميزان ورودي در مدت مشابه سال گذشته، ۸۷ ميليارد و ۲۰۰ ميليون مترمكعب بوده كه اين رقم از ابتداي سال آبي جاري تا ۲۴ مردادماه امسال به ۵۴ ميليارد و ۸۰ ميليون مترمكعب كاهش يافته است.

بنابر این گزارش، ظرفيت كل مخازن سدها در سال آبي گذشته تا ۲۴ مرداد ۹۸، ۵۰ ميليارد و ۵۰ ميليون مترمكعب بوده و موجودي آنها در زمان حاضر با كاهش پنج درصدي از ابتداي سال آبي جاري تا ۲۴ مرداد امسال ۳۱ ميليارد و ۳۸۰ مترمكعب را شامل مي‌شود. اين رقم در مدت مشابه سال آبي گذشته، ۳۳ ميليارد و ۱۶۰ میلیون مترمكعب بوده است.

براساس این گزارش، مخازن سدهاي كشور در زمان حاضر تا ۲۴ مردادماه امسال ۶۲ درصد پر بوده كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد بود. در اين مدت ميزان خروجي سدها هم ۳۱ درصد كاهش داشت.

حجم خروجي مخازن هم‌اينك ۵۱ ميليارد و ۹۰ ميليون مترمكعب است كه اين رقم در مدت مشابه سال آبي گذشته ۷۳ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمكعب را شامل مي‌شد.