گلایه خانواده‌ها از شهریه‌‌های میلیونی در سال تحصیلی کرونایی

گلایه خانواده‌ها از شهریه‌‌های میلیونی در سال تحصیلی کرونایی خانواده‌ها از هزینه‌های بالای مدارس غیردولتی و پیش‌دبستانی‌ها برای سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان می‌گویند و شهریه پیش‌دبستانی چهار تا هشت میلیون تومان است. به گزارش تسنیم، تقاضای شهریه‌های میلیونی و بالای مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان که هنوز وضعیت حضور فیزیکی آنها در کلاس‌های […]

گلایه خانواده‌ها از شهریه‌‌های میلیونی در سال تحصیلی کرونایی

خانواده‌ها از هزینه‌های بالای مدارس غیردولتی و پیش‌دبستانی‌ها برای سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان می‌گویند و شهریه پیش‌دبستانی چهار تا هشت میلیون تومان است. به گزارش تسنیم، تقاضای شهریه‌های میلیونی و بالای مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان که هنوز وضعیت حضور فیزیکی آنها در کلاس‌های درس مشخص نیست و اگر وضعیت استانی قرمز باشد، آموزش‌ها کاملاً مجازی خواهد بود، به یکی از چالش‌های خانواده‌ها در سال تحصیلی جدید تبدیل شده است.

شهریه ۱۲٫۸۰۰ میلیونی برای پایه سوم دبستان

در همین باره خانواده‌ای از تقاضای مدرسه فرزندش برای پرداخت شهریه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای پایه سوم دبستان خبر می‌دهد و این پرسش را پیش می‌کشد، مگر آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به شیوه مجازی نیست پس چرا باید شهریه بالا بپردازیم؟ این مدرسه در حالی شهریه بالاتر از نرخ مصوب را دریافت می‌کند که مجتبی زینی‌وند؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره نرخ شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید می‌گوید: بالاترین میزان شهریه مصوب و فوق برنامه آموزشی برای دوره ابتدایی ۱۲، متوسطه اول ۱۴ و متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است و بالاتر از آن دیگر نداریم که این رقم با احتساب شهریه مصوب و فوق برنامه آموزشی است. بر این اساس میانگین افزایش شهریه ۲۳درصد خواهد بود. همچنین فعالیت‌های غیرآموزشی و هزینه‌های در نظر گرفته برای آن، بعد از شروع سال تحصیلی خواهد بود و اولیاء پیش از آن مبلغی پرداخت نخواهند کرد.

شهریه ۱۳٫۸ و ۱۴٫۸ میلیونی برای پایه هفتم و نهم

خانواده دیگری که دو فرزندش را در پایه هفتم و نهم مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌ است از پرداخت شهریه ۱۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای پایه هفتم و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای پایه نهم می‌گوید که به صورت کامل از آنها دریافت شده است. موضوع دیگری که از سوی خانواده‌ها درباره تخلفات برخی مدارس غیردولتی مطرح می‌شود، تشکیل کلاس‌های درس حضوری به ویژه در پایه دوازدهم است آن هم در شرایطی که آموزش و پرورش بارها تأکید کرده است که برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در فصل تابستان به دلیل شرایط قرمز کرونایی ممنوع است. این موارد تنها بخشی از مشکلاتی است که این روزها از سوی خانواده‌ها شنیده می‌شود و مشخص نیست با وجود تأکیدات چندین باره وزارت آموزش‌وپرورش شهر تهران، چگونه برخی مدارس غیردولتی بی‌توجه به این موارد، کار خود را پیش می‌برند.

جای خالی نظارت بازرسی آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی

آیا حضور نداشتن واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در پروسه نظارت بر مدارس غیردولتی و عدم عضویت آنها در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در شکل‌گیری چنین مشکلاتی تأثیر ندارد؟ هم‌اکنون وظیفه نظارت بر این مدارس برعهده شورای نظارت بر مدارس غیردولتی است. این مشکل را یدا… شهبازبیگی؛ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اینگونه توضیح می‌دهد: یکی از درخواست‌های ما این است که بازرسی آموزش و پرورش عضو ثابت در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی باشد. هم‌اکنون ما در این بخش حضور نداریم و هر زمانی که شورای نظارت تشخیص دهد، بازرسی آموزش‌وپرورش می‌تواند بر مدارس غیردولتی نظارت و بازدید کند.