ویلموتس چای!

ویلموتس چای!       کلاً چای در فرهنگ و زندگی ما نقش به‌سزایی بازی می‌کند‌، هیچ رفت‌وآمد و دورهمی‌، جلسه و نشست و گپ‌وگفتی وجود ندارد که این متاع پرطرفدار حضور داغ نداشته باشد‌! در عرصه تلویزیون و تبلیغات هم پای ثابت است. یعنی در هر کجا بنگری همه چای بینی‌، اداره‌، خانه‌، تلویزیون و… اما […]

ویلموتس چای!

      کلاً چای در فرهنگ و زندگی ما نقش به‌سزایی بازی می‌کند‌، هیچ رفت‌وآمد و دورهمی‌، جلسه و نشست و گپ‌وگفتی وجود ندارد که این متاع پرطرفدار حضور داغ نداشته باشد‌! در عرصه تلویزیون و تبلیغات هم پای ثابت است. یعنی در هر کجا بنگری همه چای بینی‌، اداره‌، خانه‌، تلویزیون و… اما نوعی از این چای که به ترکمنچای معروف است علاقه‌مندان خاص خودش را دارد و اصولاً در مذاکرات و قراردادها مورد مصرف قرار می‌گیرد.

      فدراسیون فوتبال یکی از پرمصرف‌ترین از این نوع چای است که البته از مدل خیلی مرغوب و گران‌قیمت آن هم استفاده می‌کند و نه از چای‌های دوریالی و دم‌دستی‌، یعنی یک ترکمنچای می‌گویم یک ترکمنچای می‌شنوید‌، خود ترکمنچای اصل فرد اعلاء هم برخی مواقع در مقابل این فوتبال چای‌ها کم می‌آورد.

      آخرین دسته گل (البته منظور دسته‌گل به آب داده شده و صدا و حکمش درآمده است) همین ویلموتس‌چای است که به تنهایی می‌تواند همه چای‌های دیگر را از میدان به دَر کند.

باید خاطرنشان کنم که هنوز چندین چای دیگر در نوبت معرفی و صدور حکم و به آب دادن هستند‌، مثل برانکوچای‌، استقلال‌چای‌، پرسپولیس‌چای و چندین چای دیگر که نشان از قدرت و صلابت جمیع اهالی فوتبال در این فقره و پیشتازی بی‌بدیل جنابشان هست. البته مواردی مثل اساسنامه کویت چای هم وجود دارد که چون ظاهراً هنوز خطر مالی و جانی کسی را تهدید نمی‌کند آنقدری داغ و لب‌سوز به‌حساب نمی‌آید البته تا دلتان بخواهد همین فقره فرستادن اساسنامه کویت به جای اساسنامه ایران به فیفا کلی آبروی فوتبال و فدراسیون را به باد هوا داده است ولی خب ظاهراً کسی خیلی گرفتار تلخی و بدطعمی ‌این چای نشده و یا به روی مبارک هم نیاورده است.

      علی‌ایحال شخصاً به‌عنوان یک هوشنگ‌خان که از اتفاق میانه خوبی با هیچ رقم چای ندارد‌، به مسؤولین محترم توصیه می‌کنم چون متأسفانه مصرف مداوم و زیاد چای در دم و دستگاهای دولتی و خصولتی و قضایی و مجلسی و… و ذالک‌، قبح اینگونه هنرنمایی‌های چای‌نشان را از بین برده است. بنابراین دستور فرمایند صرفاً منبعد دم نوش‌، سرو و مصرف گردد‌!

شاید این نسخه افاقه کند‌!‌!  

 

                                                            هوشنگ‌خان