نوبتدهی اینترنتی در مراکز تعویضپلاک خودرو نمونه بارز هوشمندسازی پلیس رئیس مرکز شمارهگذاری و تعویضپلاک پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیاز به فاصلهگذاری اجتماعی در مراکز تعویضپلاک احساس میشد و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در سالن مراکز بسیاری از مراجعهکنندگان به ماندن در خودرو خود هدایت میشدند و […]
نوبتدهی اینترنتی در مراکز تعویضپلاک خودرو نمونه بارز هوشمندسازی پلیس
رئیس مرکز شمارهگذاری و تعویضپلاک پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیاز به فاصلهگذاری اجتماعی در مراکز تعویضپلاک احساس میشد و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در سالن مراکز بسیاری از مراجعهکنندگان به ماندن در خودرو خود هدایت میشدند و این امر موجب ایجاد جوی شده بوده که از بیرون مردم فکر میکردند مراکز شلوغ است به همین دلیل اقدام به مراجعه و دریافت نوبت در صبح زود میکردند در صورتی که این طور نبود و دلیل منتظر ماندن مردم در خودرو ایجاد فاصلهگذاری اجتماعی بود. لذا با توجه به جوی که از این جهت ایجاد شده بود و همچنین موج دوم کرونا و لزوم فاصلهگذاری اجتماعی نوبتدهی اینترنتی در مراکز تعویضپلاک در دستور کار پلیس راهور ناجا قرار گرفت.
سرهنگ علی محمدی در گفتوگو با خبرخودرو، افزود: نوبتدهی اینترنتی در دو مرکز میثم و خاوران که یکی از آنها در شرق و دیگری در غرب تهران هستند، به صورت آزمایشی آغاز شده و در هر کدام از این مراکز یک سالن به نوبتدهی اینترنتی اختصاص یافته و درب جداگانهای برای مراجعهکنندگان در نظر گرفته شده که خدمات را سریع و بدون معطلی دریافت کنند. ضمن اینکه دو مرکز دیگر اتحاد(تهرانپارس) و الغدیر (یافتآباد) که از مراکز شلوغ هستند، از اول شهریورماه به صورت کامل به خدمات اینترنتی اختصاص خواهد یافت.
رئیس مرکز شمارهگذاری و تعویضپلاک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در حالحاضر نوبتدهی اینترنتی در مراکز تعویضپلاک به صورت آزمایشی در تهران انجام میشود. اما به دلیل عدم اطلاعرسانی کامل این طرح، نوبتدهی به هر دو روش حضوری و اینترنتی انجام میشود و پس از توسعه خدمات اینترنتی و پوشش آن در تهران، این طرح از شهریورماه در کل کشور اجراء خواهد شد.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه استقبال خوبی از نوبتدهی اینترنتی شده، تصریح کرد: از ۱۹مردادماه که ارائه خدمات اینترنتی در مراکز شمارهگذاری آغاز شده، علیرغم اینکه کاملاً رسانهای نشده اما شاهد پُر شدن تمام ظرفیتها هستیم. لذا با توجه به استقبال خوبی که از این طرح شده سعی بر افزایش ظرفیتها داریم.
وی با تأکید بر نکاتی که مردم باید در نوبتدهی اینترنتی رعایت کنند، گفت: توجه به دو نکته برای استفاده از نوبتدهی اینترنتی لازم است. در مواردی شاهد این بودیم که مردم به صورت اینترنتی نوبت گرفته و هنگام مراجعه در صف میایستند و این امر موجب از بین رفتن نوبت، خالی کردن ظرفیت نوبت اینترنتی و همچنین انتظار در صف میشود. در صورتی که برای مراجعهکنندگانی که دارای نوبت اینترنتی هستند درب جداگانهای در نظر گرفته شده و میبایست بدون معطلی از آن درب وارد شده و خدمات را دریافت کنند. نکته دیگر اینکه حتماً در زمان مشخص شده مراجعهکنند زیرا در صورت تأخیر نوبت آنها باطل خواهد شد.
رئیس مرکز شمارهگذاری و تعویضپلاک پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سؤال، مبنی بر اینکه هدف اصلی اجرای طرح نوبتدهی در راستای اهداف دولت الکترونیک بوده یا به دلیل شیوع کرونا بوده، اظهار داشت: اجرای یک طرح ممکن است چند هدف را پوشش دهد. فرمانده محترم ناجا سال ۹۸ را سال پلیس هوشمند دانستند و بر هوشمندسازی و اصلاح فرآیند خدمات در پلیس تأکید ویژهای داشتند. لذا این طرح در راستای اهداف دولت الکترونیک، تدابیر مقاممعظمرهبری و فرمانده ناجا و در نهایت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم در دستور کار قرار گرفته است..
سرهنگ محمدی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه به دلیل کرونا ساعات کاری کاهش یافته اما ساعت کاری را در مراکز تعویضپلاک افزایش دادهایم. ساعت کار عادی مراکز تعویضپلاک از ساعت ۷ صبح تا ساعت۱۴ بوده که به ساعت ۱۶ افزایش یافته است. همچنین از مردم خواهشمندیم هنگام مراجعه به مراکز تعویضپلاک چندین توصیه را رعایت کنند. تا جای ممکن از نوبتدهی اینترنتی استفاده کنند، حتماً با ماسک مراجعهکنند، تنها خریدار و فروشنده خودرو مراجعه کرده و از آوردن همراه خودداری کنند، خودکار شخصی همراه خود داشته باشند و مدیریت زمان داشته باشند و از مراجعه در صبح زود و ایجاد صفهای طولانی خودداری کنند چرا که ظرفیت بعدازظهر مراکز از ساعت ۱۴ به بعد خالی است و به ویژه برای کارمندان موقعیت خوبی بوده که بدون دریافت مرخصی در ساعات بعدازظهر مراجعه کرده و خدمات را دریافت کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.