برندگان مناقصه ۳ قرارداد نفتی تا نیمه شهریور مشخص می‌شوند

برندگان مناقصه ۳ قرارداد نفتی تا نیمه شهریور مشخص می‌شوند مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفت:۱۰ قرارداد دیگر نیز برای نگهداشت و افزایش تولید تعریف شد؛ برندگان سه قرارداد تا نیمه شهریورماه مشخص و باقی قراردادها نیز تا سه ماه آینده تعیین‌تکلیف می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از صداوسیما، احمد محمدی؛ مدیرعامل شرکت ملی […]

برندگان مناقصه ۳ قرارداد نفتی تا نیمه شهریور مشخص می‌شوند

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفت:۱۰ قرارداد دیگر نیز برای نگهداشت و افزایش تولید تعریف شد؛ برندگان سه قرارداد تا نیمه شهریورماه مشخص و باقی قراردادها نیز تا سه ماه آینده تعیینتکلیف می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از صداوسیما، احمد محمدی؛ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ظرفیت تولید در میدان‌های شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب حدود سه‌ونیم میلیون بشکه در روز است که با توجه به سیاست‌های اعلامی ‌به‌طور میانگین ۸۰ درصد از این ظرفیت تولید می‌شود.

وی افزود: تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب عملیاتی است و با وجود اعمال تحریم‌ها و شیوع کرونا و ایجاد مشکل برای برخی از کارکنان، اما کار متوقف نشده است و تولید نفت پیوسته ادامه داد؛ هم‌اکنون تمام نفت مورد نیاز پالایشگاه‌های کشور و مبادی صادراتی در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود و با وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم و کرونا، این روند حتی برای لحظه‌ای متوقف نشده است.

محمدی با اشاره به امضا شش قرارداد طرح افزایش نگهداشت تولید در میدان‌های شرکت نفت‌خیز جنوب در اوایل سال گذشته گفت: پیشرفت فیزیکی این قراردادها بین ۲۴ تا ۵۰ درصد است.

وی به امضای ۱۳ قرارداد جدید با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: من نام این قراردادها را طرح‌های تمام‌ایرانی گذاشتم، چون صفر تا صد این طرح‌ها با اتکاء به دانش و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی اجراء خواهد شد. براساس قراردادهایی که سال گذشته به امضاء رسید، هفت چاه حفاری تکمیل شده و چند چاه در مرحله تکمیل است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه در بازه‌زمانی و با توجه به شرایط تحریمی ‌و کرونا روند کار دچار کُندی شد، گفت: در تلاشیم با برنامه‌ریزی مجدد در بازه‌زمانی منطقی، این قراردادها به نتیجه برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، در قراردادهای شش‌گانه، ۱۰۰ هزار بشکه افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شد. متناسب با پیشرفت طرح‌ها، افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شد و چاه‌هایی که به سرانجام می‌رسد آماده تولید هستند.

محمدی تأکید کرد: در ادامه قراردادهای قبلی، ۱۱ قرارداد نیز در حوزه مناطق نفت‌خیز جنوب امضاء شد که در آینده بسیار نزدیک عملیات اجرایی این قراردادها شروع می‌شود و علاوه بر ایجاد اشتغال و حداکثرسازی ساخت داخل، طرح‌های نگهداشت تولید را نیز به اعداد بهتری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ قرارداد دیگر نیز برای نگهداشت و افزایش تولید نفت در مناطق نفت‌خیز تعریف شده است، گفت: برندگان سه قرارداد تا نیمه شهریور مشخص می‌شود و باقی قراردادها نیز تا سه ماه آینده تعیینتکلیف خواهند شد.