خودرو و متولیان گرانی! ظاهراً به همت مسؤولان بانکمرکزی (همان همت بانک خودمان) و فراخوان اعلامی از طرف حضرات وزارت کریمه اقتصاد و البته لبیکهای پیدرپی و قابل انتظار خودروساز و قطعهسازان و البته غیرقابل انتظار گرامی اساتید برنامه و بودجهای! آنچه مشخص است: اندکاندک جمع متولیان گران کردن خودرو که در این چند […]
خودرو و متولیان گرانی!
ظاهراً به همت مسؤولان بانکمرکزی (همان همت بانک خودمان) و فراخوان اعلامی از طرف حضرات وزارت کریمه اقتصاد و البته لبیکهای پیدرپی و قابل انتظار خودروساز و قطعهسازان و البته غیرقابل انتظار گرامی اساتید برنامه و بودجهای! آنچه مشخص است:
اندکاندک جمع متولیان گران کردن خودرو که در این چند ساله از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نبودهاند میرسد و اندکاندک جمع آقایان مسؤول و مدیر و خصوصی و خصولتی و دولتی برای جهش افتخارآمیز پراید به قلههای تخیل این مدعیان محترم و جنابان همهچیز دان در حال آماده شدن است!
بزرگی از قطعهسازان فرمایش کردهاند که این قیمتهای ۸۰، ۹۰ میلیونی خیلی هم ارزان است، اصلاً زیر ۱۲۰ میلیون برای پراید کلاس نداره! (البته یک چیزی قریب به همین مضمون) و این نمیشود که خودروساز عرض چند ماه قیمت را دو برابر کرده ولی بازار آن را سه برابر کرده باشد، پس حق بر این است که سودها در جیب مبارک خودروساز برود تا بتواند پول ما قطعهسازان را هم بدهد!
البته حرف حساب جواب ندارد، بالاخره خودروساز باید از یک جایی پول دربیاورد تا بتواند قطعهساز را، راه بیندازد، چه جایی بهتر از جیب خلقا…! هرچه هم که بهرهوری و تکنولوژی پایین است، در عوضش ادعا و توقع و بیبرنامگی و شیر تو شیری زیاد است و چه دیواری بهتر و کوتاهتر از دیوار ملت! پس دوستان یاری کنید، تا خودروساز و قطعهساز، خوش به حالش شود و بانکی و اقتصادی و برنامهای هم از دیدن دستهگلهای خود حظ ببرند!
اگر جمیع اهل اقتصاد و صنعت بگویند بزرگواران مسؤول و متولی، این راه و رسم بنگاهداری نیست، ساخت و تولید خودرو را از انحصار برادران دوقلو افسانهای خارج کنید تا این بازار مکاره و دور تسلسل گرانی خودرو و کمبود قطعه و نارضایتی قطعهساز و در مرز ورشکستگی بودن خودروساز و بیکیفیت و در پیت بودن خودروها! بساطش جمع شود، حضرات توپ و تشر میآیند که این خودروهای ملی و سند افتخار صنعت و مایه فخر و مباهات است و نباید به این تولید ملی و سازندگان بزرگ و عزیز دردانه آن بیاحترامی شود!
اگر هم باز همان جمع، صدایشان در بیاید که پس چرا این خودرو ملی تماماً وطنی و باعث افتخار مرز و بوم، بنددلش با دلار آمریکایی گره خورده است و او که به نوسان آید ایشان هم به رقص میآیند! حضرات فرمایش میکنند، ربطی ندارد، خودرو وطنی است، قطعهسازش هم حی و حاضر است، فقط باد تایرها و ایضاً روکش صندلی و پلاستیک آکبندش خارجی است که درصدد هستیم آن را هم در داخل تولید کنیم! اما همانطور که لبنیات و شیر گران میشود این هم گران میشود، البته آنها خورد و خوراک دامهایشان از خارج میآید. ما متریال و آهن و فولاد و لاستیک و پلاستیکمان هم از فولادساز و پتروشیمی جان وطنی میخریم!
هوشنگخان که ما باشیم، حواسش هست که یک گران کردیم که گران کردیم، دلمان میخواهد، ناراحتی برو خودرو خارجکی بخر پنهان و خیلی ریز در این پاسخ حضرات مسؤول است که هر زبانی را در مقابل منطقش قاصر میکند!
به هرحال خواستیم خدمت آن بانکمرکزینشینها و برنامه و بودجه ردیفکنها و اقتصاد بر یک انگشتچرخان و خودرو تمام وطنیسازان محترم عرض کنیم که اگر خیز برداشتید که پراید از جوی ۱۰۰میلیون بپرد و در نقطه ۱۲۰ میلیون فرود موفقیتآمیز داشته باشد، الان وقت خوبی است، هم بورس کمیشل شده، هم دلار میل به پایین رفتن ندارد، همه دوستان متولی گرانی جمعتان جمع بود فقط قطعهساز را کم داشتید که او هم با سلام و صلوات خدمت رسید و مهمتر از همه، تخیل پایه و اساس هر خلاقیت و رشد و پیشرفت است، مؤید باشید!
هوشنگخان
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.