رشد ۳۶ درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۹۸ رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد ۳۶درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد. به گزارش سیتنا، علی رهبری با بیان این مطلب، افزود: تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱٫۵میلیارد عدد رسید. وی با بیان اینکه متوسط […]
رشد ۳۶ درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۹۸
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد ۳۶درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد.
به گزارش سیتنا، علی رهبری با بیان این مطلب، افزود: تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱٫۵میلیارد عدد رسید.
وی با بیان اینکه متوسط مبلغ هر خرید الکترونیکی ۲۷۹ هزار تومان میباشد، تصریح کرد: این متوسط خرید افزایش ۴۹درصدی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن داشته است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه گفت: تعداد وبسایتهای تجارت الکترونیکی در سال گذشته ۳۰۰هزار عدد بوده که رشد ۱۱درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.
رشد ۱۷درصدی وبسایتهای تجارت الکترونیکی دارای این نماد در سال گذشته
رهبری با اعلام اینکه ۲۱ درصد از وبسایتهای تجارت الکترونیکی در سال گذشته دارای این نماد بودهاند، گفت: در این حوزه رشد ۱۷ درصدی را در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم.
وی سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان را ۱۱درصد در سال ۱۳۹۸ برآورد کرد و گفت: این میزان رشد ۸۳درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: حدود ۵۰ درصد از صاحبان کسبوکارهای الکترونیکی در گروه سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.
رهبری تصریح کرد: همچنین بانوان سهم ۱۵درصدی از صاحبان کسبوکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص دادند.
وی در ادامه اضافه کرد: محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا موجب تمایل دوچندان مردم به خرید غیرحضوری شده است و تجارت الکترونیکی را یک ضرورت برای کاهش آثار منفی سلامتی کرونا و یک فرصت برای کاهش تبعات اقتصادی آن تبدیل نموده است
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته موجب ۳٫۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه ۱۳۹۷ شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.