نائبرئیس مجلس اگرچه خودروسازی غیردولتی معرفی میشوند اما در واقعیت دولتی هستند نائبرئیس مجلس شورای اسلامیگفت: در حالحاضر صنعت خودروسازی به دلیل برخی مشکلات به دغدغهای برای مردم تبدیل شده است چراکه کیفیت، میزان مصرف، قیمت و نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروهای داخلی با همتایان خارجی آن مقایسه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیرحسین […]
نائبرئیس مجلس
اگرچه خودروسازی غیردولتی معرفی میشوند اما در واقعیت دولتی هستند
نائبرئیس مجلس شورای اسلامیگفت: در حالحاضر صنعت خودروسازی به دلیل برخی مشکلات به دغدغهای برای مردم تبدیل شده است چراکه کیفیت، میزان مصرف، قیمت و نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروهای داخلی با همتایان خارجی آن مقایسه میشود.
به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیرحسین قاضیزادههاشمیدر بازدید از سایپا به همراه تنی چند از نمایندگان دیگر با یادآوری انتقاد برخی نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامیمبنی بر اینکه تعرفهگذاری موجب ایجاد رانت برای خودروسازان و تضییع حقوق مصرفکنندگان شده است، اضافه کرد: آزاد کردن واردات خودروی خارجی موجب خروج ارز شده و در شرایط کنونی تهدیدی برای کشور است.
وی با بیان اینکه اگرچه مطرح میشود خودروسازیها غیردولتی هستند، اما در واقعیت دولتیاند، افزود: براساس گزارش ارائه شده در حالحاضر گروه خودروسازی سایپا بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است، بنابراین این گروه خودروسازی میتواند نقش مؤثری در تغییر ذهنیت مردم داشته باشد، زیرا مشکلات ایجاد شده در این حوزه طی سالهای اخیر موجب بیاعتمادی مردم به شرکتهای خودروسازی شده است.
نائبرئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا مردم به لوازم خانگی و خودروی کرهای اعتماد دارند، اما به خودروی ایرانی اعتماد چندانی ندارند؟ ادامه داد: ایجاد اطمینان و اعتماد در مردم نسبت به خودروسازیها یکی از وظایف اجتماعی این واحدهای تولیدی است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قیمت خودرو نسبت به کیفیت دومین اولویت مدنظر مردم است، تصریح کرد: مردم حاضرند خودروی باکیفیت را گران بخرند.
قاضی زادههاشمی با اشاره به ضرورت گازسوز کردن خودروها، گفت: مصرف گاز به مراتب سالم تر از گازوئیل و بنزین است، از سوی دیگر میتوان با گازسوز کردن خودروها بنزین و گازوئیل مصرفی را صادر کرده و درآمد مناسبی را برای کشور به دست آورد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از طرحهای بومی در محصولات جدید، افزود: باید در طراحی خودرو از ظرفیت هنرمندان داخلی نیز استفاده کرد تا محصولات تولیدی جدید تقلیدی از خودروهای خارجی نباشد.
نائبرئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید فکری برای کاهش ارزبری خودروهای داخلی شود. خودروسازان میتوانند با سفارش قطعات مورد نیاز و خواستههای خود به شرکتهای دانشبنیان داخلی از خروج ارز جلوگیری کنند.
ضرورت کاهش مصرف بنزین خودروهای تولید داخل
در ادامه مجتبی رضاخواه؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در تمام دنیا شرکتهای خودروسازی به دنبال مشتری هستند، اما در ایران به دلیل ممنوعیت واردات و انحصاری بودن خودروسازی، مشتری به دنبال خرید خودرو است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالحاضر خودروسازان گرفتار مشکلات روزمره شدهاند، این در حالی است که باید بخش R&D آنها توسعه یابد.
وی همچنین با انتقاد از مصرف بالای سوخت در خودروهای تولیدی، بیان کرد: در صورتی که مصرف بنزین بهینه شود، میتوان به جای مصرف ۹۰ میلیون لیتر بنزین روزانه آن را کاهش داده و مازاد را صادر کرده و از این طریق درآمد مناسبی برای کشور ایجاد کرد.
کریمی فیروزجایی: خودروسازان باید تمام تلاش خود را برای داخلیسازی و رهایی از وابستگی به خارج از کشور به کار برند
همچنین علی کریمیفیروزجایی؛ عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: کارهای خوبی در دو سال اخیر در گروه صنعتی سایپا اتفاق افتاده است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه باید فرمایشات مقاممعظمرهبری درباره نهضت قطعهسازی، عملی شود، اظهار کرد: خودروسازان باید تمام تلاش خود را برای داخلیسازی و رهایی از وابستگی به خارج از کشور به کار برند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: میتوان برای ایجاد اطمینان و اعتماد در مردم نسبت به خودروسازیها از ظرفیت صداوسیما استفاده کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.