ساخت ۴۰ درصد زیرساخت‌های تهران در یک دهه اخیر

قالیباف ساخت ۴۰ درصد زیرساخت‌های تهران در یک دهه اخیر شهردار تهران گفت: ۴۰ درصد زیرساخت‌های شهر تهران دریک دهه اخیر ساخته شده و این کار در اوج تحریم‌ها رخ داده است. به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از ۴۳ دستگاه واگن متروی تهران و حومه که در محل کارخانه واگن‌سازی […]

قالیباف

ساخت ۴۰ درصد زیرساخت‌های تهران در یک دهه اخیر

شهردار تهران گفت: ۴۰ درصد زیرساخت‌های شهر تهران دریک دهه اخیر ساخته شده و این کار در اوج تحریم‌ها رخ داده است.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از ۴۳ دستگاه واگن متروی تهران و حومه که در محل کارخانه واگن‌سازی تهران برگزار شد، گفت: در شرایط رکود اقتصادی متأسفانه بعضاً می‌شنویم که کارخانه‌های باسابقه متعددی، یکی پس از دیگری در کشور تعطیل می‌شوند، اما با زحمت شما عزیزان این مجموعه روز به روز رونق می‌گیرد. حتی این مجموعه جزو آخرین واگن‌سازی‌های کشور به شمار می‌رود که از سابقه و قدمت کم‌تری برخوردار است اما امروز پررونق‌ترین، پرکار‌‌ترین و با نشاط‌‌‌ترین مجموعه‌ای است که کار خود را با کیفیت بالا و بهترین تکنولوژی انجام می‌دهد و امیدواریم روزی شاهد باشیم این مجموعه به صورت سه شیفت کار کند.

وی تأکید کرد: کشور به صنعت حمل و نقل و به این تحرک نیازمند است و اقتصاد ملی نیز به تلاش شما نیاز دارد، از این رو امیدواریم بتوانیم این کار را به عنوان نمونه‌ای از مدیریت جهادی، کیفیت، اقتصاد مقاومتی و نگاه به منابع تولید داخلی و استفاده از سرمایه ایرانی انجام دهیم.

شهردار پایتخت ادامه داد: این کار بزرگ به حدی برای ما عادی شده که گاهی درک نمی‌کنیم مشکل چگونه حل شده است. این در حالی است که اگر به بقیه شهرهای کشور نگاه کنیم، شاهد هستیم ورود یک رام قطار چند سال طول می‌کشد. همچنین بقیه کلان‌شهرهای کشور برای ساختن ۵ یا ۱۰ کیلومتر خط مترو، چند دهه را پشت سر گذاشته‌اند اما در تهران به راحتی می‌گوییم که تا پایان امسال ۷۰ کیلومتر مترو به مجموعه بهره‌برداری اضافه خواهیم کرد.

قالیباف در ادامه صنعت حمل و نقل را پیشران توسعه کشور توصیف کرد و گفت: اگر به مجموعه خطوط متروی کشور منهای تهران در طول بیش از دو دهه گذشته نگاه کنیم، شاهد هستیم که این فعالیت مهم در شهر تهران با همه مشکلات طاقت‌فرسای اقتصادی و موانع سیاسی که سر راه وجود دارد، پیش رفته است و همه باید از این کار استقبال کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه ما مطمئن هستیم که آفتاب حقیقت، آفتاب زیبای کار و تلاش و فرهنگ جهادی در بستر اخلاص، یخ خدعه و نیرنگ را ذوب خواهد کرد.

وی به روند ساخت خط ۶ مترو تهران نیز اشاره کرد و گفت: در هفته بیش‌تر از ۱۲۰۰ متر تونل در خط ۶ مترو تهران احداث شده که این ثمره زحمات دوستان در حوزه زیرساخت‌ها، ایستگاه‌ها و تونل است.