پرتاب ماهواره‌های استارلینک باز هم به تعویق افتاد

پرتاب ماهواره‌های استارلینک باز هم به تعویق افتاد شرکت فضایی «اسپیس ایکس» پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک را که قرار بود صبح دیروز (سه‌شنبه) انجام شود دو روز دیگر به تعویق انداخت و به روز پنج‌شنبه موکول کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، پرتاب این سری از ماهواره‌های استارلینک در ابتدا قرار بود روز یکشنبه ۳۰اوت […]

پرتاب ماهواره‌های استارلینک باز هم به تعویق افتاد

شرکت فضایی «اسپیس ایکس» پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک را که قرار بود صبح دیروز (سه‌شنبه) انجام شود دو روز دیگر به تعویق انداخت و به روز پنج‌شنبه موکول کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، پرتاب این سری از ماهواره‌های استارلینک در ابتدا قرار بود روز یکشنبه ۳۰اوت (۹ شهریورماه) انجام شود که به دلیل وضعیت بد آب و هوایی به روز سه‌شنبه اول سپتامبر (۱۱شهریور) موکول شد. قرار بود راکت «فالکون ۹» صبح دیروز اول سپتامبر (۱۱شهریور) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شود اما این تصمیم بار دیگر تغییر کرد و به روز پنجشنبه سوم سپتامبر (۱۳شهریور) موکول شد.

اسپیس ایکس در توئیتی اعلام کرد: ساعت ۸:۴۶دقیقه صبح پنجشنبه سوم سپتامبر به وقت منطقه زمانی شرقی برای پرتاب این سری از ماهواره‌های استارلینک از مجموعه پرتاب ماهواره ۳۹A، هدف قرار گرفته است.

اسپیس ایکس در جریان مأموریت روز پنجشنبه برای پرتاب ماهواره‌های استارلینک تلاش خواهد کرد تا طبقه اول موشک فالکون ۹ را بر روی یک کشتی در دریا فرود آورد. شما می‌توانید تمامی‌اقدامات روز پنجشنبه را به‌طور زنده در پایگاه اینترنتی Space.com به طور زنده مشاهده کنید.

شرکت فضایی اسپیسایکس پیش از این ۶۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین پرتاب کرده است اما چنانچه تمامی‌کارها طبق برنامه پیش رود، این صورت فلکی بزرگ‌تر نیز خواهد شد. اسپیس ایکس پیشتر مجوز پرتاب ۱۲هزار ماهواره به فضا را برای اینترنت‌رسانی به مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار جهان دریافت کرد و اکنون مجوز پرتاب حدود ۳۰ هزار ماهواره دیگر را نیز درخواست کرده است.

البته اسپیسایکس تنها شرکتی نیست که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و در این میان، آمازون و فیسبوک نیز طرح‌هایی را برای اینترنت‌رسانی دنبال می‌کنند. اسپیسایکس که تحت مدیریت ایلانماسک مدیریت می‌شود، در این رابطه عنوان کرد: این تصمیم، گامی‌دیگر در جهت ارتقای ظرفیت کلی شبکه استارلینک محسوب می‌شود که به منظور پاسخ دادن به نیازهای کاربران صورت می‌گیرد.