ممنوعيت استخدام غیربومی‌ها در پتروشیمی‌های ماهشهر

ممنوعيت استخدام غیربومی‌ها در پتروشیمی‌های ماهشهر مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خوزستان گفت: استخدام نیروی غیربومی‌حسب تصمیم شورای تأمین استان به دلیل وجود حساسیت در پتروشیمی‌های شهرستان ماهشهر ممنوع شده‌است. به گزارش ايرنا، ‌ارسلان غمگین بیان کرد: حدود پنج ماه گذشته فراخوان استخدام در شرکت پتروشیمی ‌امیرکبیر انجام شد که تمام ۹۰ نفر استخدامی‌ دارای […]

ممنوعيت استخدام غیربومی‌ها در پتروشیمی‌های ماهشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خوزستان گفت: استخدام نیروی غیربومی‌حسب تصمیم شورای تأمین استان به دلیل وجود حساسیت در پتروشیمی‌های شهرستان ماهشهر ممنوع شده‌است.

به گزارش ايرنا، ‌ارسلان غمگین بیان کرد: حدود پنج ماه گذشته فراخوان استخدام در شرکت پتروشیمی ‌امیرکبیر انجام شد که تمام ۹۰ نفر استخدامی‌ دارای کدملی شهرستان ماهشهر بودند.

وی ادامه داد: از موضوعاتی که در حال پیگیری آن هستیم جلوگیری از جذب نیروی غیربومی‌ در شرکت‌های کلان خوزستان به ویژه شهرستان ماهشهر است و هیچ مدیرعاملی اجازه جذب نیروی غیربومی ‌را ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خوزستان همچنین گفت:۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر برای دریافت تسهیلات کرونا در خوزستان ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: دولت مبلغ بالایی برای کمک به افراد آسیبدیده از کرونا نظر گرفته بود که در ابتدا استقبال خوبی از آن نشد اما پس از طرح این موضوع در یک نشست مشترک با استاندار خوزستان و ارائه تذکر در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تعداد متقاضیان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع دوهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص وجود دارد گفت: نبود سرعت عمل بانک‌ها و نبود اطلاع‌رسانی مناسب توسط دستگاه‌ها از جمله دلایل استقبال نشدن از این تسهیلات بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خوزستان با اشاره به وجود پنج هزار تعاونی فعال در این استان بیان کرد: بالغ بر ۹۹درصد از فعالیت حوزه صید و صیادی و ۵۰ کشاورزی در قالب تعاونی‌ها انجام می‌شود.

غمگین با اشاره به بررسی ۳۴ هزار مورد پرونده بازرسی در اداره کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خوزستان افزود: تمام شرکت‌ها و دستگاه‌ها زیر نظارت مستقیم این اداره کل هستند و در صورت رعایت نشدن نکات ایمنی و قوانین کار با ابلاغ مواد قانونی قادر به تعطیلی شرکت و تشکیل پرونده قضایی برای مدیرعامل آن هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری خوزستان ۱۴٫۵ درصد است افزود: خوزستان شهریور سال ۹۶ در حوزه اشتغال و کارآفرینی رتبه ۲۹ و اسفند ۹۸ رتبه نخست کشور، و بهمن پارسال رتبه نخست کشور را در حوزه تعاون کسب کرد. همچنین اتاق فکر حوزه تعاون خوزستان بین ۳۱ استان رتبه نخست را در اسفندماه پارسال کسب کرد.