ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی‌!

 ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی‌!       ظاهراً قرار است به‌زودی‌های زود (قبل از پایان هزاره‌!) طرحی ارائه شده و قانونی مصوب شود که درخت قطور و پُر شاخ و برگ و ایجنت و واسطه و خدم و حشم جذب مربی و بازیکن خارجی را از ورزش کشور و علی‌الخصوص فوتبال‌، کف بر کرده و […]

 ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی‌!

      ظاهراً قرار است به‌زودی‌های زود (قبل از پایان هزاره‌!) طرحی ارائه شده و قانونی مصوب شود که درخت قطور و پُر شاخ و برگ و ایجنت و واسطه و خدم و حشم جذب مربی و بازیکن خارجی را از ورزش کشور و علی‌الخصوص فوتبال‌، کف بر کرده و دست برخی شبه‌ورزشی‌ها را از دلارهای بی‌زبان دولتی حق‌المله کوتاه و این نشتی دست و دلباز را مسدود نماید‌، برود پی کارش‌!

     البته همان‌هایی که خبر فوق را اعلام کرده‌اند‌، همچنین فرموده‌اند که این طرح در حال‌حاضر در دوران طفولیت است و تا به عرصه و بلوغ رسیدن یک چندتایی خاصه خرجی و جریمه چند ۱۰ میلیاردی و لااقل یکی، دو نوبت محرومیت و ایضاً چندین و چند سالی عمر گرانمایه و فرصت از دست رفته‌، کم دارد و اگر این‌ها را هم تجربه کرده و از آن تلمذ نماید‌، مقدمات رشد و پروار شدن را طی کرده و می‌توان طرحی پخته‌، جا افتاده و همچین تنوری و لب‌سوز تحویل داد تا حضرات مربوطه آن را در مجمع و صحن برده و به تصویب برسانند.

     ظاهراً برخی مسؤولین ورزشی و فوتبالی خصولتی‌، دولتی با شنیدن این خبر‌، وقت را از دست نداده و فی‌الفور دست به کار شده و فراخوان جذب مربی و بازیکن خارجی را صادر کرده‌اند که تا فرصت هست هرچه مربی و بازیکن و کادر فنی و غیرفنی برگشتی و تاریخ گذشته و مدعی و باکلاس‌ هست را، به کشور بیاورند تا هم ورزش پر و بالی بگیرد و هم عزیزان مدیر برنامه و واسطه و پشت‌پرده‌ای به نان و آبی برسند‌!

     البته راست و دروغش‌، گردن راوی‌! اما اینکه جناب‌مان (هوشنگ‌خان را می‌گوییم‌!) می‌بینیم‌، خیلی هم توفیری با آنچه شنیده شده است، ندارد و ظاهراً حالاحالا‌ها مانده است که بزرگان تصمیم‌بگیر و فعالان مایشاء‌، دست از سر جذب مربی و بازیکن خارجی (از سرمربی و بازیکن دو‌نیمه‌ای بگیر تا آنالیزور و نیمکت‌نشین و تدارکاتچی و حتی هوادار خارجی!) بردارند و تصمیم گرفته‌اند از یک سوراخ هزار بار گزیده شوند و بعد استعفاء داده و یا برکنار بشوند که جا برای تازه‌نفسی گزیده نشده‌! خالی شود تا ایشان هم هنوز از گرد راه نرسیده سعی وافر نماید تا  ضرب شست ویلموتس و مِنشا و پادوانی و برانکو و یک قطار خارجی و یک بغل پرونده کوچک و بزرگ را فراموش فرموده و خود شخصاً دست به کار شده و دست گل به آب دهند‌!

     پیشنهاد می‌شود‌، مسؤولین و مدیران محترم ورزشی که دلبستگی عجیبی به خارجکی‌ها دارند برای آنکه منبعد هیچ ان‌قلتی وجود نداشته باشد و هیچ قانون و مقررات و بگیر و ببندی هم کارساز نباشد‌، قبل از آنکه مربی و بازیکن و هوادار خارجی را به استخدام درآورند ابتدا برای حضرات یک پاسپورت تمام ایرانی صادر فرموده و سپس اقدام به جذب بازیکن و مربی و کرورکرور ایرانی داخلی نمایند‌!

    

                                                                                                هوشنگ‌خان