واگذاری خودروسازان به بخش‌خصوصی راهکار تعادل بازار

واگذاری خودروسازان به بخش‌خصوصی راهکار تعادل بازار کارشناسان با تشریح دلایل گرانی اخیر خودرو عواملی از جمله تقاضای انباشته، کاهش تولید، نبود وزیر در وزارت صمت، حجم بالای نقدینگی و بی‌برنامگی وزارت صمت در این رابطه را مؤثر می‌دانند. وضعیت این روزهای بازار خودرو تنها یک علت دارد و آن هم سیاست‌گذاری نادرست در قیمت‌گذاری […]

واگذاری خودروسازان به بخش‌خصوصی راهکار تعادل بازار

کارشناسان با تشریح دلایل گرانی اخیر خودرو عواملی از جمله تقاضای انباشته، کاهش تولید، نبود وزیر در وزارت صمت، حجم بالای نقدینگی و بی‌برنامگی وزارت صمت در این رابطه را مؤثر می‌دانند. وضعیت این روزهای بازار خودرو تنها یک علت دارد و آن هم سیاست‌گذاری نادرست در قیمت‌گذاری خودرو است که منجر به کاهش عرضه خودروسازان شده است و باید اصلاح شود

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا نجفی‌منش؛ رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: آنچه که دولت به‌عنوان قیمت از سوی شورای رقابت اعلام کرده است، قیمت واقعی نیست و خودروسازان با ضرر و زیان مجبور به تولید هستند، در این شرایط لازم است دولت به وعده خود مبنی بر واگذاری خودروسازان به بخش‌خصوصی دارای اهلیت عمل کند.

وی درخصوص راه‌های کشف قیمت واقعی خودرو افزود: یکی از راه‌های مهم متعادل شدن قیمت خودرو و مشخص کردن قیمت واقعی، عرضه خودرو در بورس است.

نجفی‌منش تصریح کرد: راه دومی ‌هم هست که دولت مشابه دهه۷۰ که با مشکل قیمت‌گذاری خودرو مواجه شده بود عمل کند، راه‌حل این بود که دولت پنج‌درصد زیر قیمت بازار اقدام به عرضه خودرو کرد و این کار را تا زمانی ادامه داد که خودرو در بازار و کارخانه به قیمت متعادل رسید.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به شرایط امروز بازار خودرو تأکید کرد: لازم است تا امروز به همان روش دهه۷۰ عمل کنیم تا بتوان قیمت خودرو از کارخانه تا بازار را کنترل و هم‌سنگ کنیم.