برنامه تولید و عرضه یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال ۹۹ محقق می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صمت برنامه تولید و عرضه یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال ۹۹ محقق می‌شود گروه خودرو – معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن‌وتجارت با اشاره به برنامه فروش فوق‌العاده خودرو با تحویل یک الی سه ماهه گفت: شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را به صورت فروش فوق‌العاده در […]

معاون امور صنایع وزارت صمت

برنامه تولید و عرضه یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال ۹۹ محقق می‌شود

گروه خودرو – معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن‌وتجارت با اشاره به برنامه فروش فوق‌العاده خودرو با تحویل یک الی سه ماهه گفت: شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را به صورت فروش فوق‌العاده در نیمه دوم سال ۹۹ در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

مهدی صادقی‌نیارکی افزود: مجموع تعهدات شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین تعهدات معوق شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن‌وتجارت ادامه داد: کل تعهدات معوق این دو شرکت ۱۰۸ هزار دستگاه می‌باشد. در حالی‌که سال گذشته در همین زمان ۴۴۷ هزار دستگاه خودرو معوق وجود داشت.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: این آمار نشان‌دهنده آن است که موضوع تحویل به موقع خودروهای معوق امسال مدیریت شده و دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا، مکلف هستند، ۶۰ درصد تولیدات روزانه خود را به تعهدات معوق اختصاص دهند و ۴۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان سال به فروش فوق‌العاده اختصاص خواهد یافت.

صادقی‌نیارکی افزود: به طور متوسط ماهیانه ۲۵ هزار دستگاه خودرو به طور منظم توسط این دو شرکت در قالب فروش فوق‌العاده عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با احتساب ۳۴۲ هزار دستگاه خودرویی که از ابتدای امسال تحویل متقاضیان شده و ۱۵۰ هزار دستگاه خودرویی که در قالب فروش فوق‌العاده عرضه می‌شود و همچنین برنامه ۶۰ درصد تحویل تعهدات معوق، قطعاً برنامه تولید و عرضه یک میلیون دستگاه خودرو در سال ۹۹ محقق می‌شود.