رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی در گفتوگو با مناقصهمزایده اختلافات در مناقصه ها را براساس مستندات بررسی میکنیم درصورت نیاز نظریه کارشناسی در مناقصهای را به مراجع قضایی ارایه میکنیم رامین شاهی – با رشد هرچه بیشتر شهرها و افزایش میانگین ارتفاع ساختمانها، شاهد افزایش استفاده از انواع آسانسورهای خانگی و صنعتی هستیم. اما […]
رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی در گفتوگو با مناقصهمزایده
اختلافات در مناقصه ها را براساس مستندات بررسی میکنیم
درصورت نیاز نظریه کارشناسی در مناقصهای را به مراجع قضایی ارایه میکنیم
رامین شاهی – با رشد هرچه بیشتر شهرها و افزایش میانگین ارتفاع ساختمانها، شاهد افزایش استفاده از انواع آسانسورهای خانگی و صنعتی هستیم. اما لزوم افزایش کیفیت و ایمنی در این بخش، بومیسازی داخلی و نیز وجود متولی جهت نظارت بر کار انواع شرکتهای مربوط به صنایع آسانسور، از موضوعات مهمی است که لازم است در این صنعت مورد توجه واقع شود. در نمایشگاه سال جاری صنعت آسانسوری با محمدرضازهرهوندی، رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران به گفتوگو نشستهایم که از خوانندگان ارجمند مناقصهمزایده دعوت میشود به آن توجه کنند.
** چندمین دوره تخصصی برگزاری نمایشگاههای صنعت آسانسور و پله برقی است و بهطور کلی ارزیابی شما از برگزاری چنین نمایشگاههایی چیست ؟ در عین حال میزان استقبال شرکتهای داخلی و برندهای خارجی را توضیح دهید.
این نمایشگاه پنجمین دوره نمایشگاه صنعت آسانسوری با مساحت حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع با حضور شرکتهای طراحی و مونتاژ، تولیدکنندگان و بازرگانان برگزار میگردد. مهمترین موضوع حضور بازدیدکنندگان است که باعث رونق خواهد شد و اصلیترین مشتریان این صنعت، سازندگان ساختمانی میباشند که متأسفانه بهعلت تبلیغات کم در سطح رسانههای ملی و سطح شهر، میزان بازدیدکنندگان این بخش بسیار کم بوده که ضرورت دارد این خلأ در سال آتی مرتفع گردد. در سنوات قبل، این نمایشگاه توسط بخش خصوصی تحت نظارت سندیکا برگزار میشد و به تبلیغات توجه ویژه داشت. امسال بهعنوان نقطه ضعف، میتوان عدم تبلیغات را ذکر نمود.
**با توجه به فضای پسابرجام و رفع تحریمها چه آیندهای را برای صنعت آسانسور کشور متصور هستید ؟
براساس سیاست ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، سندیکای صنایع آسانسور، سندیکا ارتقای سطح کمی و کیفی صنعت را در برنامههای خود دارد که با توجه به نیاز سالانه ۵۰ هزار دستگاه آسانسور که قطعات ۸۰ درصد مورد نیاز آنها در داخل تولید میگردد، انشاا… تا آینده بتوانیم به خودکفایی برسیم و با همکاری اداره استاندارد سطح ایمنی آسانسورها در کشور مطلوب خواهد رسید.
**با توجه به اهمیت ضریب امنیت در صنعت آسانسورها چه تلاشهایی برای ارتقای ضریب امنیت در تولیدات و نحوه ارایه خدمات صورت گرفته است ؟
اهمیت ایمنی و بهرهبرداری از آسانسور که با جان انسانها در ارتباط است، از نکات مهم بوده که یکی تولید قطعات با کیفیت و استاندارد میباشد و دیگر نحوه نصب و مونتاژ آسانسور در چاهک و ساختمان. ضرورت دارد تمام نکات ایمنی و استانداردی آن رعایت و گواهی بازرسی اخذ نماید تا بتوانند پایان کار ساختمانی از شهرداری دریافت نمایند.
**مشکلات شما در صنعت آسانسوری کشور چیست و بانکها چه میزان در ارایه تسهیلات به شما ایفای نقش میکنند؟
مشکلات صنعت آسانسور را میتوان در دوبخش تقسیم کرد: مشکلات بخش دولتی و مشکلات و کمبود قوانین در بخش دولتی، تعداد مراکز تصمیمگیری در خصوص صنعت آسانسور و عدم حمایت جدی از سندیکا بهعنوان تنها متولی صنعت آسانسور در کل کشور، مشکلات در بخش صدور پروانه، مشکلات در بحث تعرفههای گمرکی، مسایل استانداردی، مشکلات در استانها، عدم حمایت در تشکیل اتحادیه کشوری صنعت آسانسور را میتوان ذکر نمود. مشکلات و کمبود قوانین: در خصوص موضوع آسانسور در قوانین موجود که سالهای ۱۳۴۵ مصوباتی داشته نیازمند اصلاحاتی میباشد که ضرورت دارد این خلع قانونی مرتفع گردد.
**در برگزاری مناقصات نصب آسانسور، چه میزان قانون مداری از سوی مناقصهگزاران مشاهده میشود و اصولاً شما در حمایت از پیمانکارانی که احیاناً حقوقشان ضایع میشود و چه پشتیبانیهایی انجام میدهید ؟
بحث مناقصات که معمولاً از طریق سازمانها و نهادهای دولتی برگزار میگردد. سندیکا نقش و دخالتی ندارد در بعضی مواقع براساس درخواست آنها فقط در سایت خود اطلاعرسانی برای تمام اعضای خود مینماید و از نظر سندیکا تمام اعضا برابر هستند فقط شرایط مناقصهگزار است که شرکت مورد نظر خود را از بین اعضا انتخاب مینماید و در صورت بروز هرگونه اختلاف بین شرکت و کارفرما، هیأت حل اختلاف سندیکا براساس مستندات طرفین مراتب را مورد رسیدگی قرار خواهد داد که حقوق طرفین رعایت گردد و درصورت نیاز، نظریه کارشناسی را به دادگاه و مراجع قضایی ارایه مینماید.
**به نظر شما رفع تحریمها چقدر در رفع مشکلات فنی و کمبودهای ناشی از آن نقش داشته است و آیا برنامههایی برای جذب سرمایهگذاران خارجی وجود دارد ؟
تحریمها تاحدودی تأثیر گذاشته اما عامل توسعه و رشد کمی و کیفی صنعت آسانسور در امر خودکفایی شده است که این خود یک نعمت بوده اما تلاش ما بر آن است که هرچه سریعتر بتوانیم صنعت ر به استانداردهای جهانی برسانیم که به لطف الهی و همکاری سازمان ملی استاندارد و سندیکا در حال اجرا و پیگیری میباشد ما باید از فرصت پسابرجام استفاده کنیم و تکنولوژی وارد کشور نماییم. اگر به جای واردات قطعات بیکیفیت برخی کشورها، مسؤولین در تعیین تعرفهها نظریه کارشناسی سندیکا را بهعنوان متولی صنعت آسانسور در کشور را مد نظر قراردهند، قطعاً به بهبود این صنعت کمک خواهد شد.
**برنامههای آتی شما برای ارتقای این صنعت و افزایش صادرات فنی مهندسی به کشورهای جهان بهخصوص منطقه را توضیح میدهید ؟
در خصوص ارتقای سطح کمی و کیفی صنعت آسانسور، همانطور که قبلاً اشاره گردید، این امر مهم در دستور کار سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران میباشد. بدین منظور مجوز تأسیس انجمن صادرکنندگان اخذ گردید و تمام تلاش برآن است که بتوانیم صنعت را با استانداردهای جهانی تطبیق و استانداردهای لازم را اخذ و هر بخش از قطعات با همکاری سازمان ملی استاندارد انجام پذیرفته و مراتب در حال پیگیری و اقدام بوده و امیدواریم در آینده نزدیک با توسعه صادرات که اکنون بهصورت محدود انجام میپذیرد، بهطور مستمر و گسترده بهطور هماهنگ از طریق انجمن صادرکنندگان انجام پذیرد.
**در خصوص موضوع پرچالش برگه خوداظهاری در صنعت آسانسوری کشور توضیح دهید و بفرمایید متولی واقعی این صنعت کدام سازمان و ارگان است؟
سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران طبق اساسنامه متولی ساماندهی صنعت آسانسور در کل کشور میباشد و انتظار برآن است که با حمایت تشکیل اتحادیه کشوری صنایع آسانسور، با حمایت مسؤولین بتوانیم استقرار شعب در تمام استانهای کشور یک نظارت دقیق و مستمر را برقرار نماییم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.