تفویض اختیار رئیسجمهور به وزیر راهوشهرسازی برای ساماندهی بازار لاستیک مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اینکه سازمان راهداری و کاربران آن هیچ دخل و تصرفی در سامانه لاستیک ندارند و تنها حواله راننده به صورت سیستمی براساس پیمایش صادر میشود، گفت: به دنبال این هستیم تا این سامانه را توسعه […]
تفویض اختیار رئیسجمهور به وزیر راهوشهرسازی برای ساماندهی بازار لاستیک
مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اینکه سازمان راهداری و کاربران آن هیچ دخل و تصرفی در سامانه لاستیک ندارند و تنها حواله راننده به صورت سیستمی براساس پیمایش صادر میشود، گفت: به دنبال این هستیم تا این سامانه را توسعه دهیم و رانندگان بتوانند از طریق گوشیهای تلفن همراه خود و به صورت اینترنتی حوالهشان را دریافت کنند
به گزارش مناقصهمزایده، داریوش باقرجوان در راستای برخی مشکلات به وجود آمده در بازار لاستیک رئیسجمهور به وزیر راهوشهرسازی تفویض اختیاری کردند تا بازار این کالا سروسامان پیدا کند و بر این اساس وزیر راهوشهرسازی نامهای به گمرکات کشور نوشتند و اعلام کردند که همه لاستیکهایی که تا ابتدای شهریورماه امسال وارد شدند و در مرحله ثبت سفارش ارزش تخصیصی آنها ۴۲۰۰ تومانی بوده مشمول ارز دولتی شده و با این نرخ ترخیص شوند.
باقرجوان اظهار کرد: براساس آمارهای دریافت شده اگر این لاستیکها که حدود ۳۰۰ هزار حلقه هستند از گمرکات ترخیص شوند و به سامانه لاسیتک سازمان راهداری وارد شوند حدود ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک خواهیم داشت و میتوانیم این نوید را به رانندگان بدهیم که اوضاع بهتر خواهد شد.
مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای تصریح کرد: البته همه مشکلات در این حوزه مربوط به لاستیک نیست و هزینه بسیار بالایی در بخش حملونقل عمومی در حوزه قطعات، روغن، خدمات و… وجود دارد اما امیدواریم بانکمرکزی هر چه سریعتر دستور وزیر راهوشهرسازی را به بانکهای عامل اعلام کند تا ارز دولتی برای ترخیص لاستیکهای موجود در گمرک اختصاص پیدا کند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیگیری برای آخرین وضعیت لاستیکهای موجود در گمرک صورت گرفته است یا خیر، گفت: ۲۲شهریورماه این نامه ارسال شده و امیدواریم معاون ارزی بانکمرکزی این بخشنامه را هر چه زودتر ابلاغ کند تا شاهد اتفاقاتی خوبی در این زمینه باشیم.
باقرجوان اظهار کرد: گرچه سازمان راهداری از نظر اختیارات وظیفه چندانی در حوزه قیمت و کیفیت لاستیک ندارد اما به عنوان متولی بخش حملونقل پیگیریهای لازم را انجام خواهد داد تا نظارت بیشتری روی قیمت لاستیک تولید داخل و وارداتی انجام شود و کیفیت آنها نیز ارتقاء پیدا کند. البته پیشنهادی برای یکی کردن سامانههای سازمان راهداری با سامانه وزارت صمت ارائه دادیم که اگر این اتفاق بیفتد و سازمان راهداری در این زمینه نقش پیدا کند حرفهای زیادی در زمینه قیمتگذاری لاستیک به ویژه لاستیکهای وارداتی داریم چرا که حتی اگر ارزنیمایی را برای آنها در نظر بگیریم نرخ این ارز از ابتدای امسال از ۱۱هزار تومان شروع شد بنابراین همه لاستیکها نمیتوانند با ارزنیمایی امروز عرضه شوند. از سوی دیگر به دنبال این خواهیم بود که بهگونهای محاسبه صورت بگیرد که کمترین قیمت ممکن برای لاستیکهای وارداتی تعیین شده و آنها با نرخ مناسبتری به دست رانندگان برسند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.