سلطان مشکلات آزاد است!

سلطان مشکلات آزاد است!       متأسفانه همانگونه که مشاهده می‌فرمایید، علی‌رغم تمامی ‌مشکلات و معضلات جامعه و با وجود قیمت‌های صعودی و بورس‌سقوطی‌ها، دلار و طلا به اوج رسیده و معیشت و اقتصاد نزول‌یافته‌ها عامل اصلی و مسبب بسیاری از این مصیبت‌ها که به عنوان سلطان مشکلات شناسایی شده و یا در حال شدن است! […]

سلطان مشکلات آزاد است!

      متأسفانه همانگونه که مشاهده می‌فرمایید، علی‌رغم تمامی ‌مشکلات و معضلات جامعه و با وجود قیمت‌های صعودی و بورس‌سقوطی‌ها، دلار و طلا به اوج رسیده و معیشت و اقتصاد نزول‌یافته‌ها عامل اصلی و مسبب بسیاری از این مصیبت‌ها که به عنوان سلطان مشکلات شناسایی شده و یا در حال شدن است!  همچنان آزاد و رهاست و ظاهراً عزمی ‌برای گیر انداختن و مجازات و مکافات وجود ندارد!

             برخی از مسؤولین که در آن بالابالاها تشریف دارند، فرمایش کرده‌اند که بسیاری از مشکلات و همه گرانی‌ها و بی‌در و پیکری قیمت‌ها زیر سر نبود نظارت و کنترل به‌درد بخور و اساسی است، برخی دیگر که از اتفاق ایشان هم در آن بالابالاها جلوس فرموده‌اند، سفت و محکم ایستاده‌اند که گرانی و تورم همه‌اش زیر سر تحریم و زیرورو کشیدن جماعت اروپایی و آمریکایی است. عده‌ای هم هستند که آدرس داخل کشور را برای همه  شیر تو شیری و ریشه نابه‌سامانی‌ها می‌دهند و از قضا این حضرات هم در همان بالابالاها نزول اجلال فرموده‌اند.

      یکی می‌گوید آن‌طرف آبی‌ها‌، یکی می‌گوید همین داخلی‌ها‌، دیگری نبود نظارت و کنترل را پیش می‌کشد‌ آن یکی طمع و حرص دلال و واسطه و از خدا بی‌خبر را! البته خیلی از عزیزان بالانشین هم هستند که با نگاه عمیق و جامع‌الاطراف خود، همه موارد فوق را تیک می‌زنند و قبول ندارند که همه مشکلات و مصیبت را بیندازیم به گردن یک گروه و یک دسته و همه را شریک این جرم بزرگ می‌دانند!

      البته کاملاً معلوم است که جنابان مدیر اگرچه اتفاق‌نظری در شناخت ریشه مشکلات ندارند‌، اما همگی به ضرس‌قاطع در اینکه هیچ مدیر و مسؤول و مقام و منصبی در این فقره مصیبت‌زا‌ مشارکت و اثری نداشته و نخواهد داشت کاملاً با هم همصدا هستند.

            البته همین روزهاست که حضرات مسؤول‌ درخصوص اصل و اساس مشکلات هم به اجماع رسیده و از آنجا که سیاست کی بود کی بود، دیگران بودند ما نبودیم! خیلی تکراری شده‌، بگردند و یک گروه و دسته جامع‌الشرایط را یافته مُهر معضل اصلی را بر پیشانی‌اش کوبیده و رسوای عام و خاصش کنند.

      از آنجا که بعد از خارجی‌ها و داخلی‌ها و دلال و کرونا و زلزله و سیل و… دیگر کسی باقی نمانده است که بتوان این شرایط را به گردنش انداخت‌ها معلوم می‌گردد که همه آتش‌ها از کجا بلند می‌شود و این مردم همیشه در صحنه هستند که کل اقتصاد و معیشت و اعصاب مدیران و بودجه و قانون و مقررات و یک کرور چیز دیگر را معطل خود نموده‌اند و همین مدعی و منتقد و معترض‌ها خودشان معضل و مجرم و متهم هستند!

     قطعاً بعد از شناخت ام‌الفساد‌ها مسؤولان دیگر معترض و منتقدی نخواهند داشت و هم جوابگویی و مسؤولیتی گردن نخواهند گرفت و اگر مردم می‌خواهند اوضاع به‌سامان شود، بروند خودشان را درست کنند!

      این وسط یک مشکل وجود دارد، با توجه به درک بالای مسؤولین و نگاه هوشمند و تیزبینانه متولیان امر‌ اینکه پس از شناسایی سلطان مشکلات‌، ایشان همچنان یله و رها باشد و شمشیر عدالت سراغی از سر ایشان نگرفته باشد‌. جای بسی افسوس و البته شگفتی خواهد داشت و قطعاً خلق‌ا… به این یک مورد معترض شده و درخواست اشد مجازات و بگیر و ببند می‌شوند و قبول نمی‌کنند که عدالت معطل ملاحظه و مماشات قرار بگیرد و چون مردم تاکنون به همه خواسته‌های خود رسیده‌اند، نمی‌توان این خواسته ایشان را اجابت نکرد!  تو خود حدیث مفصل بخوان از این معضل!!

      

                                                                                                هوشنگ‌خان