تغییر قوانین حاکم بر معاملات برای بومی‌سازی قطعات مترو

تغییر قوانین حاکم بر معاملات برای بومی‌سازی قطعات مترو مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: برای بومی‌سازی قطعات مترو، بایستی قوانین حاکم بر معاملات تغییر یابد. احمدی‌بافنده در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهارکرد: برای بهبود وضع موجود در مترو و ارایه خدمات بهتر به مسافران بایستی تعداد قطار‌ها به دو برابر افزایش یابد. وی […]

تغییر قوانین حاکم بر معاملات برای بومی‌سازی قطعات مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: برای بومی‌سازی قطعات مترو، بایستی قوانین حاکم بر معاملات تغییر یابد.

احمدی‌بافنده در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهارکرد: برای بهبود وضع موجود در مترو و ارایه خدمات بهتر به مسافران بایستی تعداد قطار‌ها به دو برابر افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به میزان مراجعه به مترو باید ۱۳۰ رام قطار دیگر برای مترو ساخته شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به این‌که از عمر مترو ۱۰ سال می‌گذرد، افزود: بایستی این ناوگان نوسازی و بازسازی شود و برای این موضوع حضور صنعت‌گران داخلی و تولید بومی نیاز است.

احمدی‌بافنده افزود: متأسفانه قوانین حاکم بر معاملات در کشور اجازه نمی‌دهد بومی‌سازی به آن شکلی که علاقه داریم اتفاق بیفتد.

وی گفت: براساس این قوانین در صورتی ما می‌توانیم قطعه‌ای را خریداری کنیم که حتماً ۳ صنعت‌گر این قطعه را تولید کرده باشند و ما مناقصه‌ای برگزار و یک شرکت را برنده اعلام کنیم و استعلام بهاء نیز بدهیم.

احمدی‌بافنده افزود: تولید برخی از قطعات مترو برای چند صنعت‌گر توجیه اقتصادی ندارد بنابراین صنعت‌گران داخلی بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و ما مجبور می‌شویم که این قطعات را از خارج خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: از سیستم نظارتی می‌خواهیم که در مورد مترو و حضور شرکت‌های دانش محور برای تولید بومی از این قانون چشم‌پوشی و آن را تغییر دهند.

 

وی افزود: اگر بتوانیم کار بومی‌سازی قطعات و خریداری آن را از صنعت‌گران داخلی بدون رقیب انجام دهیم سرعت تعمیر و نگهداری ناوگان مترو افزایش خواهد یافت.