قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مرتبط درخصوص تأمین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه‌تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد […]

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مرتبط درخصوص تأمین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه‌تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تأیید قرار گرفته بود، برای سال زراعی آینده، چهارهزار تومان تعیین شد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه(دیروز) در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، هدایت و مدیریت نقدینگی را به عنوان اولویت اول اقتصاد کشور مورد تأکید قرار داد و گفت: همه بخش‌های دولت از تمامی‌روش‌ها و ظرفیت‌ها در این موضوع برای کنترل تورم و هدایت منابع به سمت تولید استفاده کنند. در این جلسه همچنین گزارش وزارت صمت درخصوص تولید فولاد در کشور ارائه و مقرر شد براساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی، کلیه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تأمین شود. در عین حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در دولت زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا با توجه به قیمت کنونی گندم و قیمتی که دولت تعیین کرده، کشاورزان رغبتی برای حضور در طرح خرید تضمینی خواهند داشت؟