يك تغيير رويه در توليدات پالايشگاهها تقاضا برای کشتیهایی با نیروی محرکه الانجی در حالی افزایش یافته است که توجه شرکتهای کشتیرانی جهان به الانجی به عنوان سوخت پاکتر جلب شده است. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، در اوایل این ماه اولین کشتی بسیار بزرگ الانجی محرک کانتینربر جهان توسط صنایع سنگین هیوندای […]
يك تغيير رويه در توليدات پالايشگاهها
تقاضا برای کشتیهایی با نیروی محرکه الانجی در حالی افزایش یافته است که توجه شرکتهای کشتیرانی جهان به الانجی به عنوان سوخت پاکتر جلب شده است.
به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، در اوایل این ماه اولین کشتی بسیار بزرگ الانجی محرک کانتینربر جهان توسط صنایع سنگین هیوندای به آب انداخته شد تا به شرکت کشتیرانی استرن پاسیفیک، یکی از بزرگترین مالکان کشتی در جهان تحویل داده شود.
این تنها آغاز موج استفاده از کشتیهایی با نیروی محرکه الانجی میباشد.
یکی از اتفاقات بسیار مهم امسال صنعت کشتیرانی جهان که در هیاهوی بحران کرونا گم شد، اجرایی شدن قانون جدید استفاده از سوختهای با آلایندگی پایین در کشتیها، توسط سازمان بینالمللی دریانوردی بود.
این منبع جدید تقاضا باعث شده است پالایشگاهها تولید سوختهای با آلایندگی پایین را در دستور کار خود قرار دهند و تولیدکنندگان الانجی هم تولیدات خود را افزایش دهند.
با اینکه پاندمی کرونا تقاضای جهانی سوخت را پایین آورده است، با این حال گرایش بلندمدت به سوی الانجی در حال تقویت است.
شرکت سی-الانجی که یک سازمان متشکل از چند صنعت است اعلام کرد در ۱۲ ماه گذشته تعداد سفارش ساخت کشتیهای با نیروی محرکه الانجی ۵۰ درصد افزایش داشته است.
حالا این سازمان اعلام میکند که ناوگان کشتیهای با نیروی محرکه الانجی جهان در ۱۰ سال آینده دوبرابر خواهد شد.
در حالحاضر ۸۰٫۰۰۰ کشتی ثبت شده در جهان وجود دارد که کمتر از ۴۰۰ فروند از آنها از الانجی به عنوان سوخت خود استفاده میکنند. رئیس مطالعات الانجی شرکت نفت دولتی مالزی، پتروناس، تخمین میزند که این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به بیش از هزار فروند برسد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.