پایان سرگردانی صنعت و بازار خودرو با انتصاب وزیر صمت پایان سرگردانی صنعت و بازار خودرو با انتصاب وزیر صمت متولی داشتن صنعت کشور و حضور وزیر در اقتصاد کلان بسیار تأثیرگذار است. مهمترین ویژگی برای وزیر این است که باید اهلیت داشته باشد تا بتواند از پس مشکلات صنعت خودرو و دیگر صنایع کشور […]
پایان سرگردانی صنعت و بازار خودرو با انتصاب وزیر صمت
پایان سرگردانی صنعت و بازار خودرو با انتصاب وزیر صمت متولی داشتن صنعت کشور و حضور وزیر در اقتصاد کلان بسیار تأثیرگذار است. مهمترین ویژگی برای وزیر این است که باید اهلیت داشته باشد تا بتواند از پس مشکلات صنعت خودرو و دیگر صنایع کشور بر آید.
به گزارش پرشینخودرو، امیرحسین جلالی؛ نائبرئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی استان تهران، با اشاره به اوضاع نابهسامان بازار و گرانیهای اخیر که ناشی از نبود یک مدیریت واحد و منسجم است، گفت: در نبود وزیر قانونی در وزارت صمت هر روز بازار تلاطم بیشتری را شاهد خواهد بود، چنانکه طی چند روز گذشته گرانی در بازار خودرو و دیگر موارد مرتبط با وزارت صمت فشار روانی و مالی زیادی را به مردم تحمیل کرده است.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، بازار و صنعت در نبود وزیر صمت دچار سرگردانی شده است، عنوان کرد: در سال «جهشتولید» بخش قابلتوجهی از مشکلات واحدهای تولیدی صنعت خودرو به ویژه در شرایط کرونا، مربوط به تولید، تأمین ارز، تهیه مواداولیه و مسائل دیگری که در شرایط تحریمهای ظالمانه وجود دارد به وزارت صمت مربوط میشود و باید زودتر متولی این حوزه مشخص شود.
نائبرئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی استان تهران با اشاره به معرفی رسمی علیرضا رزمحسینی از جانب دولت به عنوان وزیر پیشنهادی صمت، اظهار کرد: منتظر برگزاری جلسه رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی هستیم. وی به عنوان یکی از مدیران ارشد اقتصادی کشور در بسیاری از طرحهای ملی مشارکت داشته است و امیدواریم نمایندگان مجلس با رأی خود شرایط ورود وزیر با دانش و پرانگیزه را به تیم اقتصادی دولت مهیا سازند.
جلالی با اشاره به اینکه وزارت صمت با توجه به مأموریت متنوع و متعددی که دارد، همواره مهم بوده و انتخاب سکاندار چنین نهادی از حساسیت ویژهای برخوردار است، گفت: نیاز امروز قطعهسازی هموار ساختن روند تولید است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با انتصاب وزیر جدید صمت بخشی از مشکلات قطعهسازان رفع و زمینه لازم فراهم شود تا درگیری در مسائل بانکی، ارزی و تهیه مواداولیه داخلی و خارجی که زیر نظر وزارت صمت است، مرتفع شود تا قطعهسازان بتوانند با آسودگی خاطر، تولید خود را مطابق با نیاز خودروسازان و بازار و با همان کیفیتی که تا به حال مشغول به تولید بودند و چه بسا بهتر از آن ادامه دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.