آمریکا به دنبال فروش ال‌ان‌جی گران به آلمان

آمریکا به دنبال فروش ال‌ان‌جی گران به آلمان وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد که اکنون اجرای پروژه نورد استریم۲ مایه افتخار آلمان است. به گزارش ایلنا به نقل از تاس، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه (سوم مهرماه) اجرای پروژه خط لوله گاز نورد استریم۲ را با وجود اقدام‌های واشنگتن، برای آلمان افتخارآمیز نامید. […]

آمریکا به دنبال فروش ال‌ان‌جی گران به آلمان

وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد که اکنون اجرای پروژه نورد استریم۲ مایه افتخار آلمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه (سوم مهرماه) اجرای پروژه خط لوله گاز نورد استریم۲ را با وجود اقدام‌های واشنگتن، برای آلمان افتخارآمیز نامید.

وی تأکید کرد: فکر می‌کنم اکنون زمان آن رسیده است که آرامش خود را درباره این موضوع حفظ کنیم. می‌بینیم که چگونه واشنگتن تلاش می‌کند اتحادیه اروپا، به‌ویژه آلمان را به‌طور علنی تحقیر کند. می‌بینیم که چگونه آمریکا از طریق سخنگوهای رسمی‌خود از آلمان می‌خواهد نیاز به تقویت امنیت انرژی خود را به رسمیت بشناسد. منظور آمریکا از این اظهارنظرها این است که آلمان پروژه نورد استریم۲ را رها کند و گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) گران‌تر ایالات متحده را بخرد.

وزیر امورخارجه روسیه تصریح کرد: معتقدم این مسأله اکنون از هر نظر و جنبه‌ای به موضوعی افتخارآمیز برای آلمان تبدیل شده است.

در تاریخ ۴ ژوئن (۱۵خردادماه)، لایحه توسعه تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم۲ برای بررسی به کنگره آمریکا ارائه شد. آلمان برنامه‌های واشنگتن برای گسترش تحریم‌های این پروژه را محکوم کرد.