روحانی: از نقشه کشیدن علیه یکدیگر، فاصله بگیریم

روحانی: از نقشه کشیدن علیه یکدیگر، فاصله بگیریم رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه این حرف نادرست، ناصحیح، غلط، تحریف‌کننده را تکرار نکنید و نگویید نگاه دولت به بیرون است، تصریح کرد: البته نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد و هزار بار دیگر هم ما این را تکرار می‌کنیم. به گزارش ایسنا، […]

روحانی: از نقشه کشیدن علیه یکدیگر، فاصله بگیریم

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه این حرف نادرست، ناصحیح، غلط، تحریف‌کننده را تکرار نکنید و نگویید نگاه دولت به بیرون است، تصریح کرد: البته نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد و هزار بار دیگر هم ما این را تکرار می‌کنیم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه هیأت دولت با اشاره به اقدام مجلس برای انتخاب وزیر پیشنهادی صمت، اظهار کرد: یکی از مسؤولیت‌های مهمی که پستش چند ماه خالی بود با این رأی از امروز وزیرش مشخص شده و بار مسؤولیت را به دوش گرفته است. روحانی ادامه داد: مشکلات ساختاری از قدیم بوده و ممکن است مشکلات مدیریتی هم وجود داشته باشد، مهم این است که باید ببینیم درصد اینها در این شرایط جنگ اقتصادی به چه میزان است پس برخی دوباره شرایط کنونی را با شرایط تحریم مقایسه نکنند.

وی تصریح کرد: واقعیت‌های جامعه را تحریف نکنیم، همان‌طور که رهبری گفتند، واقعیت‌های دفاع‌مقدس نباید تحریف شود. امروز هم در جنگ اقتصادی، واقعیت‌ها نباید تحریف شود. باید به همان صورتی که هست مبدأ تاریخ و مقدار مشکلات برای مردم تبیین شود.

روحانی ادامه داد: مثلاً عده‌ای می‌گویند که این هشت سال جنگ که با عراق داشتید قبلاً هم بوده، مثلاً سال ۱۳۵۱ یا ۵۲ هم با عراق جنگ بوده است، آن زمان فقط چند درگیری کوچک مرزی بوده که چند نفر هم کشته شدند و چند نفر هم اسیر شدند. آن درگیری کوچک را با دوران جنگ هشت ساله نباید مقایسه کرد. 

رئیس جمهور یادآور شد: تحریم هم در سال‌های قبل بوده و تحریم بیشتر و گاهی هم کمتر شده است. اما جنگ اقتصادی از سال ۱۳۹۷ شروع شده است. نباید آدرس و تاریخ اشتباه داده شود و شاهد تحریف واقعیت باشیم بلکه باید واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم. البته معنایش این نیست که ما در برابر توطئه‌های دشمنان ترسیدیم و عقب‌نشینی کردیم یا مشکلی داریم. شرایط جنگ با شرایط صلح متفاوت است، همه باید این واقعیت‌ها را بدانند بر آن دقت کنند.