اخراج ۹۰۰۰ کارمند غول انرژی اروپایی

اخراج ۹۰۰۰ کارمند غول انرژی اروپایی  شرکت رویال داچ‌شل در راستای تغییر گرایش از نفت‌وگاز به انرژی پاک، طرح‌هایی را برای حذف حداکثر ۹۰۰۰ شغل معادل بیش از ۱۰درصد از نیروی کار خود اعلام کرد. به گزارش ایسنا، شل که تا پایان سال میلادی گذشته ۸۳ هزار کارمند داشت، اعلام کرد سازماندهی مجدد به صرفه‌جویی […]

اخراج ۹۰۰۰ کارمند غول انرژی اروپایی

 شرکت رویال داچ‌شل در راستای تغییر گرایش از نفت‌وگاز به انرژی پاک، طرح‌هایی را برای حذف حداکثر ۹۰۰۰ شغل معادل بیش از ۱۰درصد از نیروی کار خود اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شل که تا پایان سال میلادی گذشته ۸۳ هزار کارمند داشت، اعلام کرد سازماندهی مجدد به صرفه‌جویی سالانه دو تا ۲٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ منجر خواهد شد.

این شرکت انگلیسی هلندی ماه گذشته بازبینی گسترده کسب‌وکارش را با هدف کاهش چشمگیر هزینه‌ها آغاز کرده بود که در راستای تغییر گرایش از نفت‌وگاز به سمت انرژی دارایی آلایندگی کمتر صورت می‌گیرد.

شل اعلام کرد، انتظار دارد ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ شغل تا پایان سال ۲۰۲۲ حذف شود که شامل ۱۵۰۰ نفری است که امسال با تعدیل داوطلبانه موافقت کردند.

براساس گزارش رویترز، شرکت شل همچنین اعلام کرد تولید نفت‌وگاز این شرکت در سه ماهه سوم کاهش چشمگیری پیدا کرده و به معادل ۳۰۵۰ بشکه نفت در روز می‌رسد که تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا و توفندهایی بوده که باعث توقف فعالیت سکوهای فراساحلی شدند.