جهش ۱۲ درصدي توليد انرژي در نيروگاه شهيدسليمي نکا

با تلاش جهادي کارکنان در ۵ ماه سال‌جاري محقق شد جهش ۱۲ درصدي توليد انرژي در نيروگاه شهيدسليمي نکا با گذر موفق از پيك تابستان، انرژي توليدي نيروگاه شهيدسليمي نكا در پنج ماهه سال «جهش‌توليد» در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزايش يافت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی نیروگاه شهیدسلیمی نکا، […]

با تلاش جهادي کارکنان در ۵ ماه سال‌جاري محقق شد

جهش ۱۲ درصدي توليد انرژي در نيروگاه شهيدسليمي نکا

با گذر موفق از پيك تابستان، انرژي توليدي نيروگاه شهيدسليمي نكا در پنج ماهه سال «جهش‌توليد» در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزايش يافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی نیروگاه شهیدسلیمی نکا، مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا با اعلام اين خبر، افزود: در اين مدت بالغ بر چهارميليارد و ۶۸۴ ميليون و ۷۷۱ هزار كيلووات‌ساعت انرژي در واحدهاي بخاري و بلوك سيکل ترکيبي نيروگاه شهيدسليمي نكا توليد شد که نسبت به سال قبل ۱۲درصد رشد داشته است.

محسن نعمتي همچنين خاطرنشان ساخت: در پنج ماه گذشته بيش از چهارميليارد و ۵۱۰ ميليون و ۳۵۸هزار كيلووات‌ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل شد. 

وي با بيان اينکه در اين مدت ۷۳٫۱۶ درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و ۲۶٫۸۴درصد در واحدهاي بلوك سيکل ترکيبي به‌دست آمده است، گفت: در اين پنج ماه ۴۲٫۸ درصد انرژي تعهدي نيروگاه طبق برنامه محقق شد. 

نعمتي همچنين به دشواري و حساسيت بسيار زياد نگهداري و بهره‌برداري از واحدهاي اين نيروگاه پس از چهاردهه كاركرد، اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه چهل‌ودومين سال بهره‌برداري از واحدهاي بخاري نيروگاه قرار داريم، لذا به‌دليل قدمت و عمر بالاي تجهيزات، حفظ آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي در فصول مختلف سال به‌ويژه در فصل تابستان که تقاضاي بيشتري وجود دارد، کار آساني نيست. اما همکاران توانمند و متخصص ما مانند هميشه به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت‌جهادي خود در انجام به‌موقع بازديدهاي دوره‌اي و تعميرات ميان‌دوره‌اي و اساسي و نيز نگهداري اصولي واحدها توانستند آمادگي واحدها را براي توليد و پايداري شبکه برق کشور در وضعيت مطلوبي حفظ کنند و در ايام پيک مصرف تابستان عملکرد قابل‌قبولي به ثبت برسانند.

وي در پايان با تقدير و تشکر از همراهي و همکاري هموطنان در زمينه مديريت مصر، افزود: در تابستان امسال به‌دليل شيوع ويروس کرونا و لزوم تأمين برق مراکز درماني و تقاضاهاي اضافه شده در اين بخش، مسؤوليت خادمان مردم در صنعت برق دوچندان شده بود ولي با همراهي مردم فهيم و همت مضاعف کارکنان نيروگاه‌ها کار و فعاليت در تمامي ايام اعمال محدوديت و فاصله‌گذاري‌هاي اجتماعي بدون وقفه ادامه داشت تا چراغ درمان خاموش نشود و خللي در کار مدافعان عزيز سلامت به‌وجود نيايد.

نيروگاه شهيد سليمي نكا با داشتن چهارواحد بخاري به ظرفيت هركدام ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازي با ظرفيت هركدام ۱۳۷٫۶ مگاوات، يك واحد بخار سيكل تركيبي با ظرفيت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هركدام ۹٫۴ مگاوات، در مجموع با ظرفيت ۲۲۱۴ مگاوات و توليد بيش از چهاردرصد برق كشور، به عنوان يكي از بزرگ‌ترين نيروگاه‌هاي كشور نقش مؤثري در پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.