مشترکان در پرداخت قبض الکترونیک برق دقت کنند

مشترکان در پرداخت قبض الکترونیک برق دقت کنند   مشترکان به هنگام پرداخت قبض الکترونیک برق با دقت بیشتری اطلاعات قبض را با اطلاعات کنتور بررسی کرده و در صورت مشاهده اطلاعات نادرست آن را به شرکت‌های توزیع اطلاع دهند.  به گزارش مناقصه‌مزایده، طرح ملی قبض سبز با هدف حذف قبض کاغذی و تسهیل در […]

مشترکان در پرداخت قبض الکترونیک برق دقت کنند

  مشترکان به هنگام پرداخت قبض الکترونیک برق با دقت بیشتری اطلاعات قبض را با اطلاعات کنتور بررسی کرده و در صورت مشاهده اطلاعات نادرست آن را به شرکت‌های توزیع اطلاع دهند.

 به گزارش مناقصه‌مزایده، طرح ملی قبض سبز با هدف حذف قبض کاغذی و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان از سال ۹۸ وارد مرحله اجراء شد و به این ترتیب شماره‌های تماس نزدیک به ۳۶ میلیون مشترک (معادل ۹۸ درصد مجموع مشترکان) جمع‌آوری شد تا در ارائه قبض پیامکی و ایجاد ارتباط دوسویه با مشترکان مورد استفاده قرار گیرد.

ایجاد‌ هاب متمرکز قبض سبز و بستر رؤیت و پرداخت صورتحساب‌های برق به‌صورت مجازی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در طرح ملی قبض سبز است.

روش‌های مشاهده و پرداخت غیرحضوری قبوض شامل استفاده از وب‌سایت شرکت‌های توزیع، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، مشارکت ۱۲سامانه پرداخت الکترونیک(PSP)، سامانه تلفنی ۱۵۲۱، دستگاه‌های ATM بانک‌ها و POS فروشگاه‌ها و نیز دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی بوده است که همچنان در حال توسعه و ارتقای سطح خدمات هستند.

مشترکان برای استفاده بهتر از این خدمت باید چند مورد را به دقت انجام دهند تا در دریافت قبض و پرداخت آن با مشکل روبه‌رو نشوند.

مشترکان باید نسبت به درج صحیح شناسه قبض دقت داشته باشند وارد کردن اطلاعات اشتباه می‌تواند آنها را با مشکلات روبه‌رو کرده و فرآیند دریافت و پرداخت به درستی صورت نگیرد.

مشترکان نسبت به ارسال شماره همراه خود دقت و آن را صحیح وارد کنند. دقت نکردن در ارسال صحیح شماره همراه ممکن است اطلاعات قبض آنان را به افراد دیگری منتقل کند.

پیامک‌های ارسالی از سوی اداره برق را به دقت مطالعه و در صورتی که صورتحساب ارسالی و پیامک شده با اطلاعات آنها منطبق بود نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

اگر پیامکی که حاوی اطلاعات کنتور(مشترک) دیگری برایشان ارسال شد، آن را پرداخت نکنند چون ممکن است مشترک دیگری دقت لازم را به خرج‌نداده و شماره همراه را اشتباهی وارد سیستم کرده باشد.

هرگونه اشتباهی در صورتحساب‌های پیامک شده را به امور برق مناطق خود اطلاع دهند.

بهزودی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران راه‌اندازی می‌شود که از این طریق نیاز به مراجعه حضوری کاهش چشمگیری خواهد یافت.

همچنین مشترکانی که منازل خود را تغییر می‌دهند، باید شناسه قبض را به همان روشی که در منزل قبلی در سیستم ثبت‌کرده، دوباره ثبت کنند و از آن پس هزینه برق مصرفی این کنتور جدید برای آنها پیامک خواهد شد.

مردم می‌توانند از همه درگاه‌های الکترونیکی که در اختیار دارند برای ثبت اطلاعات قبض برق خود اقدام کنند.

سادهترین روش ارسال پیامک به سرشماره ۱۰۰۱۵۲۱ برای شهروندان تهرانی و ۲۰۰۰۱۵۲۱ برای سایر هموطنان در سراسر کشور است.