انتشار آگهی مزایده در استان دیگر

نماینده مردم علی‎آبادکتول مطرح ‌کرد انتشار آگهی مزایده در استان دیگر اسدا…قره‎خانی از به‌کارگیری نیروهای پیمانکاری از دیگر استان‎‌ها در گلستان گلایه کرد و گفت: حتی اطلاعیه مزایده جذب برخی از این پیمانکاران در استان‎های دیگر به جای گلستان منتشر می‎شود. به گزارش فارس، نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید […]

نماینده مردم علیآبادکتول مطرح ‌کرد

انتشار آگهی مزایده در استان دیگر

اسدا…قرهخانی از به‌کارگیری نیروهای پیمانکاری از دیگر استان‌ها در گلستان گلایه کرد و گفت: حتی اطلاعیه مزایده جذب برخی از این پیمانکاران در استانهای دیگر به جای گلستان منتشر میشود.

به گزارش فارس، نماینده مردم علیآبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید از پیمانکاران و شرکتهای بومی در اجرای پروژههای استان بیش‌تر استفاده شود، گفت: دستگاه‌ها اعتبارات ناچیزی برای سرمایهگذاری در اختیار دارند اما از این اعتبارات در راستای به‌کارگیری پیمانکاران دیگر استانهای به‌کار گرفته شده و حتی اطلاعیه مزایده این دستگاههای اجرایی نیز در استانهای دیگر منتشر میشود.

وی با بیان این‌که باید نسبت به استان خود اهمیت قائل شویم و تعصب داشته باشیم، افزود: همان‌گونه که باید به توان و نیروهای داخلی کشور توجه داشت در استان نیز باید به توان نیروهای داخل استان نیز توجه شود.

قرهخانی اظهار ‌کرد: در روزهای گذشته به همراه استانداری خدمت وزیر نیرو بودیم که در این دیدار مطالبات خوبی از استان گلستان مطرح شد.

وی با بیان این‌که در آینده دیدارهایی با رییس‌جمهوری و سازمان مدیریت‌و برنامهریزی کشور را درخواست کردیم، افزود: در روزهای گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و معظم‌له به بحث آمایش سرزمینی اشاره کرد و فرمودند: «از زمانی که بنده ریاست مجلس بودم موضوع سند آمایش مطرح بوده و هنوز نیز سند جامعهای را از این سند در کشور مشاهده نکردهایم».

نماینده مردم علیآبادکتول در مجلس شورای اسلامی تهیه سند آمایش سرزمینی استان گلستان را شایسته تقدیر و تجلیل دانست و گفت: تهیه این سند با زمان طولانی ۴ ساله صورت گرفته است و باید به ارقام و آمار ارایه شده در این سند توجه شود.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان ابراز داشت: یکی از مزیتهای سند آمایش سرزمینی استان این است که ارایه ارقام به مسؤولان باعث تحریک حس مدیریتی و افکار عمومی میشود و قطعاً این امر در پویایی استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان این‌که باید به مسایل زیرساختی و مدیریتی در این سند توجه شود، یادآور‌ شد: استان گلستان در سنوات گذشته در برداشت گندم با نوسانات روبه‌رو بوده است و باید بیندیشیم که میزان برداشت محصولات کشاورزی تابع چه ظرفیتهایی است و باید آن را بررسی کنیم.

نماینده مردم علیآبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌ کرد: در استان گلستان دو اقلیم متفاوت شمالی‌ و جنوبی را داریم که باید به این اقلیم‌ها در سند آمایش سرزمینی توجه شده و همچنین راهاندازی صنایع پاک به عنوان سیاستگذاری در این سند دنبال شود.

قرهخانی با بیان این‌که در سند آمایش سرزمینی باید جانمایی مکانی در توسعه استان اتفاق بیفتد، گفت: یکی از نکات مغفول مانده در تهیه سند آمایش سرزمینی بخش خصوصی است و باید انگیزههای سرمایهگذاری بخش خصوصی در سند آمایش استان گلستان را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان این‌که باید به نرخ بیکاری در سند آمایش توجه شود، گفت: در سند آمایش باید بیندیشیم در کدام مکان‌ها سرمایهگذاری در راستای افزایش اشتغال نیاز است که اتفاق بیفتد.

 

نماینده مردم علیآبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عدم اعتماد مردم و ضعف مدیریت از دلایل عدم توسعه یافتگی استان به شمار میرود، گفت: نیاز است معدل دستگاههای اجرایی را در سند آمایش مورد توجه قرار دهیم و باید بررسی شود که دستگاههای اجرایی از نظر کارکردی در یک سنواتی مثل ۱۰ سال چه رتبهای را دارند.