موتورسیکلتهای لاکچری صنعت موتورسیکلت را بهخطر انداخته است نائبرئیس هیأتمدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور از نابهسامانی بازار قطعات یدکی موتورسیکلت سخن گفت. حبیبا… محمودان در گفتوگو با خبرخودرو، افزود: قطعات وارداتی دارای ایمارکهای تقلبی هستند که به دلیل اینکه در گذشته قدرت تست آن وجود نداشته، فروشندههای چینی اقدام به فروش آنها کردند و اسنادی […]
موتورسیکلتهای لاکچری صنعت موتورسیکلت را بهخطر انداخته است
نائبرئیس هیأتمدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور از نابهسامانی بازار قطعات یدکی موتورسیکلت سخن گفت.
حبیبا… محمودان در گفتوگو با خبرخودرو، افزود: قطعات وارداتی دارای ایمارکهای تقلبی هستند که به دلیل اینکه در گذشته قدرت تست آن وجود نداشته، فروشندههای چینی اقدام به فروش آنها کردند و اسنادی که به عنوان ایمارک ارسال شده تقلبی بوده است.
وی افزود: در مورد قطعات داخلی نیز مرجعی برای کنترل تولیدات زیرپلهای وجود ندارد و بهتر بود در یک مقطعی کالاهای صنعتی تولید داخل جایگزین قطعات تقلبی خارجی در بازار شوند و این امر نیازمند تسهیل قوانین است تا تولیدکنندگان ناچار به قانون گریزی نباشند زیرا دریافت پروانه بهرهبرداری در ایران بسیار سخت است و لازم است مجوز صدور پروانه را به اتحادیه و انجمنها بدهند که در قبال صدورپروانه ناظر کنترل کیفی قطعات باشند و در صورت بروز مشکلی مرجع صادرکننده مجوز باید پاسخگو باشد همان طور که در قوانین بینالمللی همین اتفاق میافتد. لذا سازمان ملی استاندارد میتواند ناظر مجوزهایی باشد که وزارت صمت صادر کرده و انجمنها و سندیکاها بر قطعاتی که مشمول استانداردهای اجباری و تعریف شده نیستند نظارت داشته و در برابر شکایت مردم پاسخگو باشند.
نائبرئیس هیأتمدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور درباره بازار موتورسیکلت اظهار داشت: متأسفانه بازار موتورسیکلت نیز دچار آشفتگی است و شاهد ورود موتورسیکلتهای لاکچری در کلان شهرها هستیم و بازار موتورسیکلتهای ضعیفتر که مورد نیاز طبقات پایین جامعه است رها شده و افزایش قیمت نیز داشتهاند. در صورتی که چنین سیاستگذاری با شرایط اقتصادی کشور همخوانی نداشته و دغدغه دستاندرکاران صنعت موتورسیکلت تزریق موتورسیکلتهای لاکچری به شمال شهر تهران نبوده که اینگونه شاهد افزایش افتتاح فروشگاههای موتورسیکلت در شمال شهر باشیم. این در حالی است که بازار موتورسیکلت در روستاها و شهرهای کوچک که دارای عملکرد اقتصادی و صنعتی است رها شده و در چنین شرایط اقتصادی که ارز لازم برای دارو و ماشینآلات صنعتی وجود ندارد، موتورسیکلتهای فولسیکیدی وارد کشور میشوند. بنابراین مسؤولین باید پاسخگوی این تضادی که به وجود آمده باشند.
محمودان در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما تحریمها را به عنوان یک موهبت در نظر میگرفتیم اکنون موتورسیکلت ملی نیز تولید شده بود و ۹۰ درصد موتورسیکلتهای بازار تولید داخل بود. جای سؤال است که چگونه وزارت صمت مجوز واردات موتورهای لاکچری را داده که خدمات پس از فروش ندارند. بنابراین برای کشوری مانند ایران با این مختصات واردات کالاهای لاکچری اشتباهی محض است و نیاز به تغییر دیدگاه در وزارت صمت وجود دارد و پس از متقاعد شدن این وزارتخانه میتوان با ایجاد کارگروهی متشکل از تمام دست اندرکاران این حوزه به تولید موتورسیکلت ملی کمک کرد. زیرا در کشور ما موتورسیکلت دارای سلسله مراتب اقتصادی است که نباید رها شود و اکنون وقت آن رسیده که سیاست مدونی برای ساماندهی بازار موتورسیکلت اتخاذ شود زیرا این امر به نفع جامعه، صنعت و اقتصاد کشور خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.