ترامپ کرونایی و دنیای ترامپ‌زده!

ترامپ کرونایی و دنیای ترامپ‌زده! يکي از ملوک بي‌انصاف‌، پارسایي را پرسيد که از عبادت‌ها کدام فاضل‌تر است؟ گفت: ترا خواب نيمروز تا در آن يک نفس خلق را نيازاري. ظالمي را خفته ديدم نيمروز گفتم اين فتنه است، خوابش برده به وآنکه خوابش بهتر از بيداريست آنچنان بد زندگاني، مرده به!      اما اینکه […]

ترامپ کرونایی و دنیای ترامپ‌زده!

يکي از ملوک بي‌انصاف‌، پارسایي را پرسيد که از عبادت‌ها کدام فاضل‌تر است؟ گفت: ترا خواب نيمروز تا در آن يک نفس خلق را نيازاري.

ظالمي را خفته ديدم نيمروز

گفتم اين فتنه است، خوابش برده به

وآنکه خوابش بهتر از بيداريست

آنچنان بد زندگاني، مرده به!

     اما اینکه بیمار بودن و دراندرونی ماندن مستر پرزیدنت‌، به حال دنیا توفیر چندانی نداشته و حتی قیمت نفت را هم اندکی پایین می‌آورد که بیشتر به ضرر است تا منفعت‌، معلوم می‌شود آن خواب نیمروز توصیه شده پارسای حکایت سعدی‌علیه‌الرحمه هم برای خیر رساندن برخی افراد‌، افاقه نمی‌کند که در هر حالتی از بیداری و خواب و خوشی و بیماری‌، جز شر برای خود و دیگران چیزی در آستین ندارند.

     البته اینکه ترامپ‌جان اگر می‌دانست ممکن است روزی دچار کوویدخان شود‌، همان اول کار‌، طی یک فرمان اجرایی اجازه مهاجرت به آمریکا و ورود به خاک ایالات متحده را از خاندان کرونا می‌گرفت و اگر هم فرمان نتیجه نمی‌داد لااقل داشتن سرفه و تب و نمی‌دانم تنگی‌نفس را برای خودش و بانوی اول تحریم می‌کرد! و با توجه به تجربیات گرانسنگ‌اش در تحریم و محاصره این کشور و آن کشور و بگیروببند‌های چند ماهه اخیر داخل کشورش‌، جوری رد این کرونا را در کاخ‌سفید می‌زد که این‌جوری بدون در نظر گرفتن آن همه ادعا و گردن‌کشی‌های جناب عموسام‌، خود را به ایشان نمی‌رساند و کرونایی و زمین‌گیرش نمی‌کرد! زبان نفهمی ‌و سرتق و بدبدنی این کرونا هم داستانی شده‌، برای هیچ بنی‌بشری تَره خرد نمی‌کند‌، چشمش یک نفر را بگیرد کار تمام است‌، حاکم و فقیر و غنی و ضعیف و قلدر هم نمی‌شناسد‌، بی‌خیالش بشوی‌، تازه فیلش یاد هندوستان کرده و دست از سرت بر نمی‌دارد که به وصال برسد!

     امیدواریم اگر هم ترامپ‌، جان سالم از این ویروس مرموز به‌ دَر برد‌، لااقل مستقیض به اندکی تنگی‌نفس دائمی‌شده باشد تا از حجم حرافی و وسعت لودگی‌های این یانکی مو قشنگ کاسته شود و حداقل یک در میان در بین حرف‌های دیگران و خصوصاً رقیب انتخاباتی‌اش بپرد و گاه‌گاهی اجازه دهد بقیه هم نفسی بکشند و حرفی بزنند!

     قبل از کرونایی شدن، آقای رئیس‌جمهور را که همه دیده‌ایم و حض‌وافر برده‌ایم! پساکرونایی ایشان هم یحتمل آنقدرها هم فرقی با قبلش ندارد و آش دهن‌سوزی نخواهد بود‌، اما آنچه هوشنگ‌خان را نگران می‌کند، حال فعلی ایشان است که به‌واسطه سردرد و نمی‌دانم تنگی‌نفس و تب و یحتمل پریشانی حال و احوال‌، شاهد صدور فرمانی‌، فشردن کلید قرمزی‌، لو دادن اسرار مهمی ‌و خلاصه شری از جانب ایشان نباشیم‌، قبل از کرونا که حال و هوای بهاری و خجسته ایشان کم‌آشوب در داخل و خارج خاک آمریکا و مصیبت و معضل برای خاورمیانه و ایران نداشت‌، بعد از کرونا هم که حرف بعد است و قول بعید! حال و اوضاع امروز باعث ترس است‌، روز روزش چه گلی به سر خلق‌ا… زد‌، حال که شب تارش است دسته گلی برای کره خاکی به آب ندهد این کابوی یحتمل دولت مستعجل!

      

                                                                                                            هوشنگ‌خان