نقش سازنده شرکت آغاجاری در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا

نقش سازنده شرکت آغاجاری در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا  شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با حضور به موقع و بسیج نیرو‌ها و امکانات نقش سازنده‌ای در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ایفاد نمود. به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری در تشریح خبر فوق گفت: پس از اطلاع از حریق در […]

نقش سازنده شرکت آغاجاری در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا

 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با حضور به موقع و بسیج نیرو‌ها و امکانات نقش سازنده‌ای در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ایفاد نمود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری در تشریح خبر فوق گفت: پس از اطلاع از حریق در پتروشیمی بوعلی و ابلاغ دستور همکاری مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این شرکت با توجه به همجواری با پتروشیمی بوعلی، ضمن آماده باش فوری به‌ کارکنان بخش ایمنی و آتش‌نشانی، با اعزام ماشین‌آلات آتش‌نشانی، ترابری و همچنین گروه‌های امداد و نجات و اطفای حریق و اعزام نفرات به محل حادثه، نقش چشمگیری در مهار آتش‌سوزی در مخازن پتروشیمی بوعلی ایفا کرد.

 مهندس محمد باورساد گفت: با توجه به حجم عظیم توده آتش، رییس اداره HSE این شرکت همراه با اکیپ مجهزی متشکل از آتش‌نشانان و دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی در محل حاضر و در مدت ۴ روز عملیات در پتروشیمی بوعلی به مهار آتش مبادرت نمودند.

وی افزود : اداره ترابری این شرکت نیز با اعزام ۳ دستگاه تریلر حمل فوم، ۴ دستگاه تانکر آب آتش‌نشانی با مخزن ۱۸۰۰۰ لیتری و ارسال تعداد ۲۶۰ بشکه ۱۰۰ لیتری فوم در این مدت طی دو مرحله به محل آتش‌سوزی، کار پشتیبانی لازم جهت مهار حریق و خنک کاری مخازن مجاور را به نحو مطلوب انجام داد.

 مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری ضمن بیان این مطلب که خوراک پتروشیمی بوعلی سینا از طریق این شرکت تأمین می‌شود، اظهارداشت: به محض اطلاع از وقوع حادثه در پتروشیمی بوعلی، کارکنان عملیات در اقدامی سریع و به موقع جریان ارسال مایعات از این شرکت به پتروشیمی را قطع و از گسترش حادثه جلوگیری کردند.

مهندس باورساد، ضمن تقدیر از زحمات همه همکاران به ویژه آتش‌نشانان شجاع این شرکت که در مهار آتش‌سوزی نقش فعالی داشتند بر تشریک مساعی و حضور به موقع اکیپ‌های امداد و نجات، اطفای حریق و بسیج امکانات و وسائط نقلیه در موقع بروز بحران‌هایی از این دست تأکید کرد.

 

شایان ذکر است اکیپ‌های اداره ایمنی و وسائط نقلیه اداره ترابری این شرکت دوشادوش همکاران سایر ادارات تا پایان مهار حریق در محل پتروشیمی بوعلی حضور فعال داشتند.