کاهش ۴درصدی حجم آب موجود در مخازن سدها

کاهش ۴درصدی حجم آب موجود در مخازن سدها   حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جدید(مهر۹۹ تا پایان شهریور۱۴۰۰) به ۲۵ میلیارد و ۹۳ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته چهاردرصد کاهش نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور […]

کاهش ۴درصدی حجم آب موجود در مخازن سدها

  حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جدید(مهر۹۹ تا پایان شهریور۱۴۰۰) به ۲۵ میلیارد و ۹۳ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته چهاردرصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور سال گذشته (ابتدای مهر۹۸ تا هیجدهم مهر) ۲۶ میلیارد و ۹۷ میلیون مترمکعب بوده است.

کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور در سال آبی جدید از ابتدای مهرماه۹۹ تا هیجدهم مهر، ۹۲دهم میلیارد مترمکعب گزارش شده است و این درحالی است که در مدت مشابه پارسال این میزان یکمیلیارد و ۱۲ میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش ۱۸درصدی دارد.

خروجی آب سدهای کشور نیز براساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه ۹۹) تا هیجدهم مهر به رقم دومیلیارد و ۱۹ میلیون مترمکعب رسیده و نسبت به مدت مشابه پارسال که دو میلیارد و ۸۵ میلیون مترمکعب بود ۲۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

درصد پُرشدگی سدها نیز به عدد ۵۱ درصد رسیده است.

ظرفیت کل مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.

وضعیت موجودی آب سدهای کشور در حالی است که تا روز ۱۹مهرماه تنها ۵٫۱میلی‌متر بارندگی در کشور رخ داده است.