نخستین واحد پتروشیمی ‌اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نخستین واحد پتروشیمی ‌اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد   استاندار اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری نخستین واحد پتروشیمی‌ تولید متانول این استان توسط بخش‌خصوصی در دهه فجر امسال خبر داد.  به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از مجتمع صنعتی آرتا، اظهار کرد: این پتروشیمی‌ در کوتاه‌ترین مدت، پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و زیرساخت‌های […]

نخستین واحد پتروشیمی ‌اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

  استاندار اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری نخستین واحد پتروشیمی‌ تولید متانول این استان توسط بخش‌خصوصی در دهه فجر امسال خبر داد.

 به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از مجتمع صنعتی آرتا، اظهار کرد: این پتروشیمی‌ در کوتاه‌ترین مدت، پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق، گاز و آب آن تا سه ماه آینده تکمیل و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

به گفته وی ، با بهره‌برداری از این واحد تولیدی بیش از۵۰۰ نفر مشغول کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی در این واحد هزینه شده است، افزود: محصولات این پتروشیمی‌ برای تولیدات سایر گروه‌های صنعتی مجتمع آرتا از قبیل محصولات چوبی، پارکت و ام.دی.اف مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مقدرای نیز صادر خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: این واحد تولیدی ۴۰میلیون دلار در سال صادرات برای استان خواهد داشت و در سال آینده جهش بسیار خوبی در زمینه تولیدات صادراتی در اردبیل اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاکم اقتصادی، ارزآوری برای استان و کشور نعمت بزرگی است، گفت: علاوه بر صادرات ۴۰میلیون دلار محصول پتروشیمی ‌بیش از ۳۰ میلیون دلار نیز از محل صادرات محصولات چوبی، پارکت و ام‌دی‌اف در مجموعه صنعتی آرتا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: براساس اعلام دستگاه‌های ذی‌ربط و سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین مجتمع چوبی استان در سال‌جاری بیش از ۱۰میلیون دلار صادرات از محل پارکت و سایر محصولات چوبی اتفاق افتاده که در سال آینده این میزان حداقل هفت‌برابر افزایش می‌یابد.

بهنامجو ادامه داد: بنا به فرمایش مقام‌معظم‌رهبری در سال «جهش‌تولید» صادرات غیرنفتی برای کشور بسیار حائزاهمیت است و اینکه کشور در شرایط ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد ارزآوری و تأمین نیازهای اساسی کشور ضرورت دارد.