اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۸ تا ۲۰ مرداد

رییس سازمان سنجش خبر داد اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۸ تا ۲۰ مرداد رییس سازمان سنجش با اشاره به این‌که نتایج اولیه کنکور سراسری در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مرداد اعلام می‌شود، گفت: در گروه آزمایشی علوم تجربی بیش‌ترین تعداد داوطلب را داریم بنابراین ظرفیت پذیرش اندک است. به گزارش تسنیم، ابراهیم‌خدایی در بازدید […]

رییس سازمان سنجش خبر داد

اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۸ تا ۲۰ مرداد

رییس سازمان سنجش با اشاره به این‌که نتایج اولیه کنکور سراسری در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مرداد اعلام می‌شود، گفت: در گروه آزمایشی علوم تجربی بیش‌ترین تعداد داوطلب را داریم بنابراین ظرفیت پذیرش اندک است.

به گزارش تسنیم، ابراهیم‌خدایی در بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری سال ۹۵ در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری سال ۹۵، چهل و ششمین کنکوری است که در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: کنکور امسال با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی آغاز شد و طبق زمان‌بندی تعیین شده مطابق با نظم و ترتیب خود پیش می‌رود.

رییس سازمان سنجش گفت: ۸۶۰ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی طی دو روز در آزمون سراسری سال ۹۵ رقابت می‌کنند اما آمار برگزاری ما یک میلیون و ۱۴ هزار نفر است چرا که برخی از داوطلبان در چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند.

خدایی با اشاره به این‌که ظرفیت پذیرش در کنکور امسال ۷۵۰ هزار نفر است اما این رقم هنوز نهایی نشده است، عنوان کرد: سؤالات آزمون دو ساعت پس از پایان امتحان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و کلید سؤالات نیز روز یکشنبه پس از ساعت ۸ شب بر روی سایت این سازمان بارگذاری خواهد شد.

 

وی در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۵ گفت: نتایج اولیه در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد و پس از آن داوطلبان اقدام به انتخاب رشته می‌کنند. همچنین نتایج نهایی دهه آخر شهریور اعلام می‌شود.