«کیارستمی» نباید به فرانسه می‌رفت

«کیارستمی» نباید به فرانسه می‌رفت سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح جزییات پرونده درمانی عباس کیارستمی، درباره اظهارات برخی هنرمندان گفت: دوستان مقداری کم‌لطفی می‌کنند. اظهارات اخیر مطابق شأن افراد هنرمند و برجسته نیست. به گزارش ایسنا، ایرج‌حریرچی، ضمن رد برخی ادعا‌ها و شایعات، گفت: پزشک معالج وی در بخش خصوصی توسط شخص کیارستمی انتخاب شده […]

«کیارستمی» نباید به فرانسه می‌رفت

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح جزییات پرونده درمانی عباس کیارستمی، درباره اظهارات برخی هنرمندان گفت: دوستان مقداری کم‌لطفی می‌کنند. اظهارات اخیر مطابق شأن افراد هنرمند و برجسته نیست.

به گزارش ایسنا، ایرج‌حریرچی، ضمن رد برخی ادعا‌ها و شایعات، گفت: پزشک معالج وی در بخش خصوصی توسط شخص کیارستمی انتخاب شده است و پزشکی است که همه دوران تحصیلات خود را در کشور سوئیس گذرانده است. مرحوم کیارستمی یک بیماری روده‌ای داشتند که توسط این جراح در بیمارستان خصوصی جم کولونوسکوپی می‌شوند. اگرچه اولین عمل جراحی وی به دلیل مشکل روده‌ای بود ولی اعمال جراحی بعدی به دلیل ایجاد عارضه در جراحی اول و نیز التهاب کیسه صفرا انجام شد. جراحی اول و جراحی دوم توسط همین جراح انجام می‌شود ولی جراحی سوم و چهارم توسط جراح دیگری انجام شده است.

ظاهراً کیارستمی تمایل چندانی نداشته که دیگران در جریان بیماری وی باشند ولی بعد از عمل چهارم بود که نیمه‌شب وزیر ارشاد تماس می‌گیرند و وزیر بهداشت را در جریان وضعیت بحرانی وی قرار می‌دهند، هنگامی که وزیر بهداشت در جریان وضعیت بحرانی بیماری وی قرار گرفتند، همان نیمه‌شب تیمی را به بیمارستان اعزام می‌کنند و صبح همان روز هاشمی شخصاً با تیمی از متخصصین مجرب کشور متشکل از متخصص جراحی عمومی، فوق تخصص جراحی عروق، متخصص بیهوشی و فلوشیپ ‌ای‌سی‌یو، فوق تخصص ریه و متخصص عفونی در بیمارستان حضور پیدا می‌کنند. همه اعضای تیم درمانی انتخاب شده از پزشکان صاحب‌نام کشور بودند که از آن جمله می‌توان دکترفاضل، دکترظفرقندی و دکترگویا را نام برد. در طول مدت درمان کیارستمی در بیمارستان خصوصی جم، تمام مسایل درمانی با این گروه چک می‌شد و دستورات پزشکی تحت نظارت همین تیم برای بیمار انجام می‌شد.

حریرچی درباره درباره سفر کیارستمی به فرانسه و نظر وزارت بهداشت در این باره عنوان کرد: وی با اقدامات انجام شده از بیمارستان مرخص شدند و دوران نقاهت را در تهران و اطراف تهران طی می‌کردند و قرار بود با فاصله زمانی مناسب دو جراحی دیگر برای وی انجام شود، البته در این سیر درمان، دچار عارضه عفونی دیگری شدند که درمان آنتی‌بیوتیکی لازم انجام شد. ۴ روز قبل از اعزام به فرانسه وی دچار تب شدند که با درمان ساده و تخلیه عفونت مشکل او برطرف شد اما وی در آن مقطع با تشویق دوستان خودشان در خارج از کشور، تصمیم می‌گیرند که برای ادامه درمان به فرانسه سفر کنند البته دو بار با هاشمی مشورت می‌کنند که یک بار آن در دفتر هاشمی و با حضور بهمن‌کیارستمی و صمدیان بود که در هر دو بار هاشمی به شدت با سفر کیارستمی به خارج از کشور مخالفت می‌کنند حتی وزیر بهداشت پیشنهاد دادند که اگر علاقه‌مندند فرد دیگری بر روند درمانی وی نظارت داشته باشد، اقدامات لازم را انجام دهند. اما کیارستمی با توجه به تمایل خود تصمیم به سفر به خارج از کشور گرفتند و زمانی که وی به فرانسه می‌رفتند، کاملاً هوشیار بودند و این‌که در روند درمان در فرانسه چه اتفاقی افتاد و در چه بیمارستانی و امکانات تخصصی بستری شدند، مسایلی است حتماً در همین کمیته بررسی و اعلام خواهد شد.