راه‌اندازي واحد الفين پتروشيمي ايلام بدون حضور شركت‌هاي خارجي

راه‌اندازي واحد الفين پتروشيمي ايلام بدون حضور شركت‌هاي خارجي   مدیرعامل شرکت پتروشیمی‌ایلام گفت: ۹۱ درصد نیروهای این شرکت بومی‌و بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند. به گزارش ایرنا، حسن نجفی‌سمنانی با بیان اینکه پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم و بزرگ‌ترین پروژه غرب کشور پس از […]

راه‌اندازي واحد الفين پتروشيمي ايلام بدون حضور شركت‌هاي خارجي

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی‌ایلام گفت: ۹۱ درصد نیروهای این شرکت بومی‌و بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند.

به گزارش ایرنا، حسن نجفی‌سمنانی با بیان اینکه پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم و بزرگ‌ترین پروژه غرب کشور پس از ۱۹سال در آستانه راه‌اندازی است، اظهار داشت: براساس برنامه از پیش تعیین شده مردادماه سال‌جاری می‌بایست الفین در مدار تولید قرار می‌گرفت اما کمپرسور ۸۰۱ با مشکل مواجه شد و دو ماه از برنامه زمان‌بندی عقب افتاد.

وی افزود: الفین بدون هیچ‌گونه حضور خارجی و با دستان توانمند نیروهای فنی و بومی‌استان و کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی واحد الفین سالانه ۴۵۸ هزار تن اتیلن، ۱۲۴ هزار تن پروپیلن، ۳۳ هزار تن Fuel Oil و ۲۳ هزار تن هیدروژن تولید خواهد شد.

نجفی افزود: مجتمع پتروشیمی‌ایلام دارای واحدهای فرآیندی اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، گوگردزدایی خوراک و همچنین تمامی‌سرویس‌های جانبی مورد نیاز است.

وی به دریافت لوح صنعت سبز برای دومین سال پیاپی در حوزه رعایت مسائل زیستمحیطی اشاره کرد و یادآور شد: لوح صنعت سبز فقط به دو صنعت در کشور اعطاء شد که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و وزیر نفت به پتروشیمی‌ایلام اهداء شد.

تأمین ۸۷ درصد ارزنیمایی کشور توسط هلدینگ خلیج‌فارس

رئیس روابط‌عمومی‌هلدینگ خلیج‌فارس نیز در این نشست به نقش مهم و حیاتی شرکت هلدینگ خلیج‌فارس در تأمین ارز کشور در سامانه نیما اشاره کرد و گفت: این شرکت ۸۷درصد ارزنیمایی کشور را تأمین می‌کند.

جواد گلی با بیان اینکه تحریم‌ها تأثیری در کاهش تولید مجتمع‌های پتروشیمی‌نداشته‌ بلکه در یک سال گذشته تولید محصولات پتروشیمی‌کشور نیز افزایش یافته است، تأکید کرد: پتروشیمی‌ایلام و هلدینگ خلیج‌فارس بیش از پیش به همراهی و حمایت اصحاب رسانه نیازمند است.

وی به راه‌اندازی قریب‌الوقوع واحد الفین پتروشیمی‌ایلام به همراه واحدهای لردگان و بیدبلند اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دستور کار رئیس‌جمهوری، وزیر نیرو و هلدینگ خلیج‌فارس براساس جدول زمان‌بندی در سال ۹۹ قرار گرفته‌اند و به‌زودی راه‌اندازی خواهند شد.

وی یادآور شد: حمایت از رسانه‌های محلی استان ایلام اولویت هلدینگ است و توسعه‌ فرهنگی بدون توجه به رسانه و نیروی انسانی ماهر به‌دست نمی‌آید.

گلی با بیان اینکه تعامل دوسویه فصل مشترک رسانه‌ها با روابط‌عمومی‌هر دستگاهی است، افزود: رسانه‌های استان و کشور اخبار امیدبخش حوزه پتروشیمی‌را بیش از پیش منتشر کنند.

مدیر کل روابط‌عمومی‌هلدینگ خلیج‌فارس تأکید کرد: از جشنواره فصلی مطبوعات و تورهای خبری در شرکت پتروشیمی‌ایلام حمایت می‌شود.