نفت جهانی تا سال ۲۰۲۵ به بشکه‌ای ۷۰ دلار می‌رسد

آژانس بین‌المللی انرژی  نفت جهانی تا سال ۲۰۲۵ به بشکه‌ای ۷۰ دلار می‌رسد  آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم‌انداز جهانی انرژی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که قیمت نفت در ۲۰ سال آینده بالای ۵۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش […]

آژانس بین‌المللی انرژی

 نفت جهانی تا سال ۲۰۲۵ به بشکه‌ای ۷۰ دلار می‌رسد

 آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم‌انداز جهانی انرژی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که قیمت نفت در ۲۰ سال آینده بالای ۵۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم‌انداز جهانی انرژی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که قیمت نفت در ۲۰ سال آینده بالای ۵۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

  در پیشبینی بلندمدت تا سال ۲۰۴۰، آژانس بین‌المللی انرژی چندین سناریو را برای توسعه بازارهای انرژی پس از دوران بیماری همه‌گیر کرونا در نظر گرفته است.

براساس این گزارش، قیمت نفت در سناریوی خط مبنا ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به ۷۱ دلار برای هر بشکه برسد و تا سال ۲۰۳۰ به ۷۶ دلار و تا سال ۲۰۴۰ به ۸۵ دلار برسد.

  بنابراین، در سناریوی خط مبنا، این آژانس فرض می‌کند که جهان به تدریج قادر خواهد بود همه‌گیری ویروس کرونا را در سال ۲۰۲۱ کنترل کند. در این حالت، تا پایان سال ۲۰۲۱ اقتصاد جهانی به سطح قبل از بحران کرونا باز خواهد گشت.

همچنین براساس این سناریو، کشورها به اجرای سیاست‌های خود در زمینه تغییرات آب و هوایی ادامه می‌دهند.

اگر ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ از بین نرود و بهبود اقتصادی به تأخیر بیفتد (سناریوی تأخیر بهبود اقتصادی)، در این صورت قیمت نفت نیز افزایش می‌یابد و تا سال ۲۰۲۵ به ۵۹ دلار برای هر بشکه و ۷۲ دلار تا سال ۲۰۴۰ خواهد رسید.

در یک سناریوی دیگر (سناریوی توسعه پایدار) که در آن بشریت در رسیدن به اهداف آب و هوایی توافقنامه پاریس سرعت می‌گیرد، قیمت نفت برای هر بشکه تا سال ۲۰۲۵ به ۵۷ دلار می‌رسد، اما تا سال ۲۰۴۰ کاهش می‌یابد و به ۵۳ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

براساس این گزارش، افزایش قیمت نفت در درازمدت نیاز به ایجاد تعادل عرضه در بازار خواهد داشت.