تقویت توان صادراتی و توسعه بازار دانشبنیانها از طریق شبکه واسطههای صادراتی مدیرکل دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی معاونت علمی و فناوری گفت: تمرکز اصلیمان روی توسعه بینالمللی و صادرات و انتقال تکنولوژی است و برنامههایی در تقویت توان صادراتی و توسعه بازار از طریق شبکه واسطه صادراتی داریم. روحا… استیری؛ مدیرکل دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی […]
تقویت توان صادراتی و توسعه بازار دانشبنیانها از طریق شبکه واسطههای صادراتی
مدیرکل دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی معاونت علمی و فناوری گفت: تمرکز اصلیمان روی توسعه بینالمللی و صادرات و انتقال تکنولوژی است و برنامههایی در تقویت توان صادراتی و توسعه بازار از طریق شبکه واسطه صادراتی داریم.
روحا… استیری؛ مدیرکل دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری در گفتوگو با فارس، با بیان اینکه در حوزه تجاریسازی چرخ کماکان میچرخد، گفت: در دو سال اخیر نزدیک به ۱۰۰ مرکز نوآوری ایجاد و حمایت شده که استارتآپها و ایدهها در آن رشد میکنند؛ همچنین میتوان گفت طی این مدت بیش از ۱۰ شتابدهنده صادراتی توسط معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری مورد حمایت قرار گرفته که عمدتاً جزء بخشخصوصی هستند و به اکوسیستم ورود میکنند.
* تمرکز روی توسعه بینالمللی صادرات و انتقال تکنولوژی
مدیرکل دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی معاونت علمی و فناوری در ادامه گفت: در حالحاضر تمرکز اصلیمان روی بحث توسعه بینالمللی صادرات و انتقال تکنولوژی است که در این زمینه دو برنامه اصلی داریم؛ یکی از آنها تقویت توان صادراتی شرکتها و دیگری توسعه بازار از طریق شبکه واسطههای صادراتی است.
* تمرکز روی شبکه واسطههای صادراتی و غنیتر کردن آن
استیری اضافه کرد: سعی داریم شبکه واسطههای صادراتی را غنیتر و از نظر کمیت بیشتر کنیم. این شبکههای صادراتی در کشورهای هدف صادراتی به شرکتهای دانشبنیان کمک میکنند. در حالحاضر نزدیک به ۳۰واسطه صادراتی که عمدتاً ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند به دانشبنیانها سرویس میدهند که یک شبکه خصوصی است و فقط معاونت علمی آنها را بعد از ارزیابی وارد شبکه میکند.
وی در پایان گفت: هدف صادرات جمهوری اسلامی ایران ۱۵ کشور همسایه از جمله چین، هند، حوزه اوراسیا، قزاقستان، روسیه و بلاروس است؛ بنابراین بر این جنبه از موضوع متمرکز هستیم تا واسطهها را در این کشورها بیشتر کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.