پایداری تولید گاز طبیعی زیر سایه کرونا در زمستان ۹۹ در شمال شرق کشور

افزایش ۴۰ درصدی ذخیره‌سازی گاز طبیعی در منطقه عملیاتی خانگیران؛ پایداری تولید گاز طبیعی زیر سایه کرونا در زمستان ۹۹ در شمال شرق کشور مسؤول واحد ذخيره‌سازي شوريجه از افزايش ۴۰ درصدي ذخيره گاز طبيعي در مخزن شوريجه خبرداد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی‌شركت پالايش گاز شهيد هاشمي‌نژاد، رحيم وقاري با اعلام اين […]

افزایش ۴۰ درصدی ذخیرهسازی گاز طبیعی در منطقه عملیاتی خانگیران؛

پایداری تولید گاز طبیعی زیر سایه کرونا در زمستان ۹۹ در شمال شرق کشور

مسؤول واحد ذخيره‌سازي شوريجه از افزايش ۴۰ درصدي ذخيره گاز طبيعي در مخزن شوريجه خبرداد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی‌شركت پالايش گاز شهيد هاشمي‌نژاد، رحيم وقاري با اعلام اين خبر، افزود: در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب و شعار امسال به نام «جهش‌توليد»، از ابتداي سال۹۹ تاكنون مقدار يك‌ميليارد و ۷۴۰ ميليون مترمكعب گازشيرين در مجتمع ذخيره‌سازي و مخزن شوريجه ذخيره شده است.

وي افزود: از ابتدای سال۹۹ تاکنون میزان ذخیرهسازی گاز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزايش را نشان می‌دهد که با هدف ذخيره گازشيرين در فصل گرما و برداشت در فصل سرما، طي سال‌هاي اخير نقش به‌سزايي در تأمين گاز فصل زمستان شبكه شمال و شمال شرق كشور ايفاء نموده است.

وقاري تأكيد كرد: خوشبختانه در اين مجتمع با اعمال برنامه‌های مناسب تعمیرات و بهره‌برداری، در حال‌حاضر توربوكمپرسورهاي تزريق در بهترين وضعيت سرويس‌دهي و پايداري قرار دارند.

مسؤول واحد ذخيره‌سازي شوريجه بيان داشت: در حال‌حاضر امكان تزريق ۱۳ ميليون مترمكعب گاز در روز با سه رديف كمپرسور فراهم می‌باشد كه سه‌ميليون بيش از ظرفيت اسمی ‌است، ضمن اينكه با همت متخصصان و مهندسان داخلی صرفه‌جويي قابل‌توجهي در هزينه تعميرات و خريد قطعات اين تجهيزات شده است.

این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: در پايان آبان‌ماه به میزان ذخيره دو ميليارد مترمكعب گاز دست خواهيم يافت و زمستان آرام‌بخشي و پایداری براي هموطنان عزيز مهيا می‌نماییم.