نقش مؤثر ایمنی خودرو و زیرساخت‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای

سردار اشتری مطرح کرد؛ نقش مؤثر ایمنی خودرو و زیرساخت‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای فرمانده نیروی انتظامی‌گفت: کاهش تلفات رانندگی بسیار ارزشمند است، باید کاری کنیم تا مردم در امنیت کامل، سفر و زندگی کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سردار حسین اشتری در رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی که به همت همکارانم در پلیس راهنمایی […]

سردار اشتری مطرح کرد؛

نقش مؤثر ایمنی خودرو و زیرساخت‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای

فرمانده نیروی انتظامی‌گفت: کاهش تلفات رانندگی بسیار ارزشمند است، باید کاری کنیم تا مردم در امنیت کامل، سفر و زندگی کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سردار حسین اشتری در رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی که به همت همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیسراه برگزار شد، افزود: امروز افتخار نیروی انتظامی‌این است که در کنار خدمت، ارتقای امنیت و آرامش برای مردم و انتظام‌بخشی به جامعه، کاهش تصادفات و تلفات بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی‌با اشاره به اضافه شدن ناوگان حمل‌ونقل خودرویی راهور تصریح کرد: ما تحرک و اقدامات خود را انجام دادیم، با وجود فشار‌ها و تحرکات جهادی همکارانمان این اقدامات انجام شد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه کاهش تلفات رانندگی بسیار ارزشمند است، مطرح کرد: باید کاری کنیم که مردم در امنیت کامل بدون اینکه دچار سانحه شوند سفر کنند و به زندگی خود برسند، البته بخشی از آن بر عهده ماست و مردم عزیز نیز بخش مهمی‌از کاهش تصادفات هستند.

وی عنوان کرد: ایمن بودن خودرو‌ها و زیرساخت‌ها در جاده‌ها نیز حتماً مؤثر خواهد بود. حتی اگر دستگاه‌های دیگر هم کمتر توجه کنند، ما باید با برنامه‌ریزی و حضور خود با استفاده از تجهیزات روز اقدامات مناسب را پیش ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی‌با اشاره به موضوع هوشمندسازی پلیس، گفت: نمونه بارزش هوشمندسازی پلیس در تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی و تجهیزات آن است و امیدواریم که این روند روبه رشد و روبه جلو که موجب رضایت فرماندهی معظم کل‌قوا شده است، ادامه‌دار باشد.

سردار اشتری با اشاره به خدمت در جاده‌های کشور گفت: در جاده‌ها به دلیل نیازی که بود باید از خودرو‌های غیربومی‌استفاده می‌کردیم، گرچه که خودرو‌های بومی‌خوبی هم داریم که البته با عنایت‌هایی که صورت گرفت خرید اقلام مورد نیاز ما انجام شد.

حذف قبض جریمه با هوشمندسازی پلیس

در ادامه سردار سیدکمال‌ هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برنامه هوشمندسازی پلیس با جدیت تمام در دستور کار است و به مرور زمان قبض جریمه، دارد حذف می‌شود.

سردار ‌هادیانفر افزود: چهارمین مرحله رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی با مشارکت سازمان‌ها و نهادها و پلیس راهور در راستای کاهش آمار تصادفات برگزار شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ موفق شدیم که در سه مرحله قبل بیش از ۶۸۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و در این مرحله ۱۰۰ دستگاه خودرو و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت را نوسازی کنیم‌.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بیش از دوهزار و ۴۰۰ دستگاه آماده‌سازی و تحویل به کار شده است و ۴۰۰ واحد گشت افزایش داشته که موجب افزایش توان عملیاتی پلیس راهور افزایش بوده است.

سردار‌ هادیانفر گفت: پس از دو سال افزایش تصادفات در سال ۹۸ توفیق داشتیم که ۲۳۶ نفر جان‌باخته و ۲۰هزار و ۱۳۲ نفر مجروح کمتر در تصادفات داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: براساس شاخص‌های بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی ۳٫۳ دهم کاهش در ۱۰۰ هزار جمعیت و ۵٫۸ درصد کاهش در ۱۰ هزار وسیلهنقلیه داشتیم.

سردار‌ هادیانفر افزود: به لطف الهی با تدابیر امسال شاهد ۱۶٫۲ درصد کاهش جان‌باختگان در تصادفات بودیم و هزار و ۷۹۵ نفر کمتر جان خود را از دست دادند.

وی تشریح کرد: اثربخشی توسعه و این تقویت در بخش‌های مختلف و عمر مفید وسایلنقلیه پلیس را از ۱۰ سال به پنج سال کاهش می‌دهد و استقرار گشت‌های ما از ۴۵ کیلومتر به ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این توان‌افزایی ۲۲ درصد بر توان پلیس افزوده است، بیان داشت: همچنین توان‌افزایی پلیس، ۱۰درصد تصادفات ما را کاهش داده و سه دقیقه زمان رسیدگی به تصادفات در شهر را نیز کاهش داده است.

سردار‌ هادیانفر با اشاره به برنامه هوشمندسازی پلیس گفت: این موضوع با جدیت تمام در دستور کار است. امروز بیش از پنج‌هزار و ۹۰۰ از سربازان با دست‌افزار سپهر اعمال قانون می‌کنند و به مرور زمان قبض جریمه دارد، حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهارهزار و ۸۷۷ دستگاه خودرو مجهز به GPS هستند، گفت: از سال‌جاری ارتباط با ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه و ۳۶ میلیون مالک وسیله به وسیله پیامک عملیاتی شده است.