شماره‌گذاری۴۶۰۰ تاکسی با استاندارد یورو۴

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور خبر داد شماره‌گذاری۴۶۰۰ تاکسی با استاندارد یورو۴ مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌شهری کشور گفت: از زمان موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو۴ و ابلاغ آن در مردادماه تاکنون، چهارهزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی با این استاندارد شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان شده است. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: […]

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور خبر داد

شماره‌گذاری۴۶۰۰ تاکسی با استاندارد یورو۴

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌شهری کشور گفت: از زمان موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو۴ و ابلاغ آن در مردادماه تاکنون، چهارهزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی با این استاندارد شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان شده است.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: نوسازی این تعداد تاکسی فرسوده با همکاری سازمان محیطزیست برای شماره‌گذاری خودروهای متقاضیانی صورت گرفت که در اسفندماه سال ۱۳۹۸ و همین طور ابتدای سال‌جاری ثبت‌نام کرده بودند و در فهرست دریافت تاکسی نو قرار داشتند.

وی با بیان اینکه براساس این مصوبه قرار بود تا ۳۰ مهرماه امسال پنج هزار تاکسی به این روش نوسازی شود، تأکید کرد: امیدواریم در آبان‌ماه شرکت خودروساز بتواند خودرو‌هایی را با استاندارد یورو۵ در اختیار ما برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قرار دهد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: خودروساز گفته که در ماه آینده این تحویل را انجام دهد و مجوز لازم را هم کسب کرده و خودرو‌های مورد نظر هم شامل سمند و پژو ۴۰۵ است.

وی با بیان اینکه هنوز در مورد قیمت‌های خودرو‌های تحویلی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعلام‌نظر نشده، تصریح کرد: اما پیگیر این هستیم که بتوانیم تسهیلاتی را برای متقاضیانی که تمایل به نوسازی خودرو تاکسی خود هستند را فراهم کنیم، اما در حال‌حاضر به دلیل افزایش چند برابری قیمت خودرو و در ادامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، شهرداری‌های تهران، مشهد، بوشهر و همدان تسهیلات اعطاء می‌کنند.

ضامنی ادامه داد: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور در سال۱۴۰۰ به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید و این در حالیست که ۳۲۰ هزار تاکسی در کشور فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن‌ماه سال ۹۵ به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت سازمان‌های ذی‌ربط آغاز شد و تاکنون حدود ۷۴ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

به دنبال افزایش استاندارد یورو۴ به یورو۵، فرآیند شماره‌گذاری تاکسی‌ها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شده بود، زیرا خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسی‌ها دارای استاندارد یورو۴ بودند و سازمان محیطزیست به آن ایراد گرفته بود. تا اینکه موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو۴ ابلاغ شد، قرار شد که پنج هزار دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند تا ۳۰ مهرماه امسال و اجازه شماره‌گذاری و تحویل داده شود.