مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران برای روزهای آلوده پیشنهاد داد معیار تردد خودروها معاینه فنی برتر به جای پلاک زوج و فرد باشد مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران پیشنهاد داد که در روزهای اضطرار آلودگی هوا داشتن معاینه فنی برتر به جای پلاک زوج و فرد معیار تردد خودروها قرار گیرد. به گزارش […]
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران برای روزهای آلوده پیشنهاد داد
معیار تردد خودروها معاینه فنی برتر به جای پلاک زوج و فرد باشد
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران پیشنهاد داد که در روزهای اضطرار آلودگی هوا داشتن معاینه فنی برتر به جای پلاک زوج و فرد معیار تردد خودروها قرار گیرد.
به گزارش مناقصهمزایده، حسین مقدم، با اشاره به وضعیت هوای آلاینده این روزهای تهران اظهار کرد: ۲۰ سال قبل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در ۹محور تدوین شد که در محور پنجم به بحث معاینه فنی دقیق و مستمر توجه ویژهای شد که براساس این محور معاینه فنی مکانیزه مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه راهکار حل معضل آلودگی هوا چندین سال است که مشخص شده و هر وقت که هوا آلوده میشود مجدداً همه به لزوم اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوا تأکید میکنند، گفت: در این محورها علاوه بر توجه به معاینه فنی به ارتقای تکنولوژی خودرو، توسعه حملونقل، ارتقای سوخت و فرهنگسازی نیز توجه شده است که باید در مورد میزان موفقیت این راهکارها پرسوجو کرد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درخصوص وضعیت مراجعه به مراکز معاینه فنی شهر تهران، اظهار کرد: روزانه حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه میکنند که خوشبختانه شرایط نرمال است و صف مراجعهکنندگان نداریم.
مقدم با بیان اینکه میزان مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل حدود چهار درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تا ۲۶ مهرماه سالجاری ۹۷۰ هزار و ۶۶۲ خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند که از این تعداد حدود ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ خودرو از تست گازهای خروجی مردود شدند. اما ۹۵ درصدشان پس از رفع ایراد توانستند معاینه فنی اخذ کنند و به عبارتی دیگر سهم مراکز معاینه فنی شهر تهران در کاهش آلودگی هوا اصلاح ۱۱۷ هزار خودرو بوده است.
وی در پاسخ به این سؤال که به عنوان کارشناس چه راهکاری را میتوان برای کاهش آلودگی هوا ارائه کرد، تصریح کرد: قاعدتاً اجرای همان ۹ محور کاهش آلودگی هوای تهران میتواند نقش مؤثری در رفع آلودگی هوای پایتخت داشته باشد، اما پیشنهاد ما این است که در روزهای ناسالم و شرایط اضطرار تصمیمات بهروزتری اتخاذ شود و تردد خودروها به جای آنکه براساس پلاک خودرو باشد، براساس میزان آلایندگی خودرو باشد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است که در شرایط اضطرار، معاینه فنی برتر به عنوان یکی از شاخصهای تردد خودرو در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد، چرا که در سنوات گذشته صرفاً براساس پلاک زوج و فرد خودروها میتوانستند در روزهای اضطرار در شهر تردد کنند، اما از این بهبعد میتوان یک راهکار اجرایی بهتری داشت یعنی کمیته اضطرار داشتن معاینه فنی برتر را شاخص تردد اعلام کند.
وی با بیان اینکه این پیشنهاد در شهرداری تهران مطرح شده و بهزودی به کمیته اضطرار آلودگی هوا تقدیم میشود، تصریح کرد: سازمان محیطزیست نیز از این پیشنهاد استقبال کرده هرچند که امیدواریم هوای تهران روزهای بدتری را تجربه نکند، اما خودرویی که معاینه فنی دارد حداقل آلایندگی را تولید میکند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اضافه کرد: خودروی دارای معاینه فنی برتر الزاماً به این معنا نیست که آلایندگی ندارد، بلکه آلایندگی آن کمتر است و به سطح استاندارد زمان تولیدش نزدیک است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.