عملیات اجرایی واحد تولید متانول در چابهار کلید خورد

عملیات اجرایی واحد تولید متانول در چابهار کلید خورد   عملیات اجرایی واحد تولید متانول مجتمع پلی‌الفین سینا در قطب صنعتی منطقه آزاد چابهار با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار، فرماندار،‌ مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی‌نگین مکران و مدیرعامل بانک پاسارگاد آغاز شد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت‌صنایع شیمیایی سینا مستقر در شهرک پتروشیمی‌چابهار، اظهارداشت: این […]

عملیات اجرایی واحد تولید متانول در چابهار کلید خورد

  عملیات اجرایی واحد تولید متانول مجتمع پلی‌الفین سینا در قطب صنعتی منطقه آزاد چابهار با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار، فرماندار،‌ مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی‌نگین مکران و مدیرعامل بانک پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت‌صنایع شیمیایی سینا مستقر در شهرک پتروشیمی‌چابهار، اظهارداشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و ۸۵۰میلیون دلاری در حال ساخت بوده که تاکنون مبلغ ۶۰ میلیون دلار هزینه خرید تجهیزات آن انجام شده است.

سیداحمدحسینی افزود: ظرفیت تولید یکهزار و ۶۵۰ تن متانول در سال در فاز اول و ۳۲۰ و ۳۵۰ هزار تن اتیلن و پروپیلن در فاز دوم است.

وی درخصوص اهداف و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی‌و پاییندستی در منطقه مکران توجه به شرایط امروز کشور و شیوع ویروس کرونا باعث شد تا با کوشش و تلاش بسیار گروه‌های مختلف بتوانیم در رویدادی کم‌نظیر به‌صورت دوسویه از تهران و چابهار این مراسم را برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ‌سینا مستقر در شهرک پتروشیمی‌چابهار گفت: از سال ۹۷ این طرح آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران این طرح، با بیان اینکه مشکلاتی در زیرساخت‌ها در چابهار وجود دارد، افزود: خوشبختانه مشکلات جدی در صنایع رفع شده و در حوزه پتروشیمی‌مانعی وجود ندارد و چرخ صنعت در این منطقه راه افتاده است.

عبدالرحیم کردی افزود: چابهار از قطب‌های مهم پتروشیمی‌و فولاد است و می‌توان از این منطقه تولیدات را صادر کرد.

رحمدل بامری؛ معاون استاندار استاندار سیستانوبلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نیز، افزود: واحد تولید متانول پروژهای عظیم است و دشمن با اعمال تحریم ظالمانه نمی‌تواند ایران را از پا درآورد.

مجید قاسمی‌؛ مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز این طرح را بسیار حساس دانست و افزود: توسعه یک امر سخت‌افزاری نیست بلکه یک امر دل‌افزاری است.