بازگشت باشکوه‌ هامر

بازگشت باشکوه‌ هامر زمانی که جنرال موتورز خط تولید خودروی ‌هامر را در سال ۲۰۱۰ تعطیل کرد، شوک بزرگی به دنیای خودرو وارد شد.‌ هامر نمادی از یک خودرو قدرتمند بود که دیگر فرو ریخته بود. به گزارش مناقصه‌مزایده، بحران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ اثر شدیدی روی صنایع خودروسازی این کشور گذاشت تا آنجا […]

بازگشت باشکوه‌ هامر

زمانی که جنرال موتورز خط تولید خودروی ‌هامر را در سال ۲۰۱۰ تعطیل کرد، شوک بزرگی به دنیای خودرو وارد شد.‌ هامر نمادی از یک خودرو قدرتمند بود که دیگر فرو ریخته بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، بحران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ اثر شدیدی روی صنایع خودروسازی این کشور گذاشت تا آنجا که دولت مجبور شد برای سرپا نگهداشتن غول‌های خودروسازی همچون جنرال موتورز و کرایسلر وارد عمل شده و سهام آنها را خریداری کند.

در این میان برخی مدل‌ها و برندهای زیرمجموعه نیز قربانی این بحران اقتصادی شدند. خودروهایی مانند ‌هامر و دوج‌وایپر از چرخه تولید کنار رفتند و حتی برای مدتی بحث فروش برند ‌هامر به چین نیز مطرح بود.

در نهایت جنرال‌موتورز یک دهه بعد از تعطیلی برند ‌هامر با یک غول الکتریکی به میدان بازگشته است. البته این بار تولید ‌هامر را به زیرمجموعه دیگر خود یعنی GMC سپرده است.

مدل جدید‌ هامر که برای سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید یک پیکاپ فول سایز چهاردر است. پیکاپی که همه خصوصیت‌های ‌هامر H1 قدیمی ‌را با امکانات و فناوری‌های روز در خود جمع کرده است.

هامر جدید که HEV نام دارد. یکی از نقص‌های بزرگ ‌هامر مصرف سوخت زیاد موتور ۵۲۰۰ سی‌سی آن بود که در‌ هامر HEV به طور کامل برطرف شده است. چرا که‌ هامر HEV دارای موتور الکتریکی است و به طور کلی یک خودرو برقی حساب می‌شود. دو نسخه دارای ۲ و ۳ موتور الکتریکی از آن تولید می‌شود که نسخه قوی‌تر به صورت استاندارد کارخانه ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. گشتاور این خودرو رقم اعجاب‌برانگیز ۱۵ هزار و ۵۹۲ نیوتن متر است که از توسط سه موتور الکتریکی تولید می‌شود.

طراحان مدل جدید‌ هامر طومار تمام خودروهای آفرود استاندارد را با عرضه ‌هامر HEV در هم پیچیدهاند. البته آنها به همین هم راضی نشده و به سراغ دنیای سوپراسپرت‌ها هم رفته‌اند. این مدل از‌ هامر تنها در سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

با هر بار شارژ کامل ‌هامر HEV می‌تواند ۵۶۰ کیلومتر مسیر را طی کنید. این شاید تنها نقطه ضعف این خودرو باشد که با آن نمی‌توان گالن‌های بنزین را در قسمت بار چید و روزها در دل بیابان سفر کرد.