دربی آنفوکرونا!

  دربی آنفوکرونا!       با توجه به برنامه‌ریزی بخشی از ملت همیشه در صحنه‌، برای رفتن به سفر در پایان هر هفته‌، همچنین با عنایت به باز و پهن و هموار بودن جاده‌های شمال و جنوب‌، شلوغ و پرترافیک بودن معابر و اتوبوس و پاساژ و سالن‌های شهر و رونق سنت حسنه میهمانی از یک‌طرف‌، […]

 

دربی آنفوکرونا!

      با توجه به برنامه‌ریزی بخشی از ملت همیشه در صحنه‌، برای رفتن به سفر در پایان هر هفته‌، همچنین با عنایت به باز و پهن و هموار بودن جاده‌های شمال و جنوب‌، شلوغ و پرترافیک بودن معابر و اتوبوس و پاساژ و سالن‌های شهر و رونق سنت حسنه میهمانی از یک‌طرف‌، ثبات رأی مسؤولان در باری به هرجهتی و خط و نشان آبکی و خالی بودن جیب و پُرزور بودن حریف‌، ظاهراً دربی آنفوکرونا به‌زودی و به‌طور همزمان در سراسر کشور در سایه همدلی مردم و مسؤولین برگزار خواهد گردید‌!

     در خبر است که تیم قدرتمند و پُرشمار کرونا از نیروی جوانی و بدبدنی قابل‌توجه‌ای برخوردار است و در مقابل کهنه‌کارهای آنفلوآنزا با کوهی از تجربه صف‌آرایی کرده‌اند‌، بنابراین به‌نظر می‌رسد شاهد یکی از سخت‌ترین و پربرخورد‌ترین دربی‌های قرن باشیم‌!

از آنجا که جناب آلودگی هوا‌، زحمت داوری این هماوردی بزرگ را برعهده دارد ولی هنوز به طور کامل در کلانشهر‌ها مستقر نشده‌، اعلام شده است که به محض جاگیر شدن و برقراری جو آرام و نفس‌گیر‌، سوت این مسابقه به صورت خودبه‌خود زده و همگان شاهد هنرنمایی ترکیبی آنفوکروناها خواهند بود‌!

       باتوجه به اینکه در این نوع مسابقات و براساس قوانین ویروسی‌، هر دو تیم تلاش می‌کنند که به تماشاچیان محترم گل بزنند و داور هم به نحو چشمگیری به عنوان یار دوازدهم هر دو تیم‌، برای مردم خط‌ونشان خواهد کشید و عرصه و نفس‌ها را بیش از پیش تنگ خواهد کرد و هیچ وی‌ای‌آری هم در کار نخواهد بود‌، احتمال شکست خلق‌ا… یا حداقل لَت‌وپار شدن عده زیادی‌، دور از انتظار نخواهد بود‌!

     عزیزان سفردوست‌، علاقه‌مندان به گفت‌وگو‌های نزدیک رو در رو‌، پاساژگردها‌، ماسک‌نزن‌ها‌، میهمانی‌روها‌، بی‌خیال‌ها‌، دست‌نشورها و ایضاً بنده‌خداهایی که در کنار این حضرات زندگی و کار می‌کنند‌، با توجه به اهتمام و جدیتی که از خود نشان داده‌اند به عنوان دیوار دفاعی و خاکریز اول‌، بیشترین ارتباط چهره به چهره و مو به مو را با سه‌گانه آنفلوآنزا‌، کرونا و آلودگی‌، برعهده خواهند داشت و کادر درمان نیز از روی اجبار و علی‌رغم دلخوری شدیدی که از برگزاری دربی دارند‌، در حفظ و حراست از خاکریز اول از هیچ کاری کوتاهی نخواهند کرد که این ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان ستودنی و افتخارآمیز است‌!

    متأسفانه آن عزیزان مربوط و مسؤول برنامه‌ریزی و کنترل و نظارت علی‌رغم سهم بزرگی که در برگزاری موفق این دربی دارند ولی هرچه تلاش کنند‌، نخواهند توانست خود را به صف‌های جلو رسانده‌! و از همان دور دورها و ظاهراً مضطرب و نگران خواهند ایستاد و همچنان شعار داده و رجز خواهند خواند و از بایدها و نباید‌ها خواهند گفت‌!

     شنیده شده است که اگر خلق‌ا… دست از همیشه در صحنه بودن بردارند‌، در کنج‌خانه‌ها به خلوت بنشینند‌، ماسک و دوری را سرلوحه خود قرار دهند و به طور کل بی‌خیال امید به مقررات و واکسن و نظارت بشوند و خود ناظر و ضابط و نگران خود و دیگران باشند‌، برگزاری این دربی برای مدتی طولانی به تعویق خواهد افتاد و یا به‌طور کل منتفی خواهد گردید.

 

             

                                                                                                            هوشنگ‌خان