کارت‌های بانکی بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل می‌کند

کارت‌های بانکی بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل می‌کند عضوکمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس با تأکید بر لزوم دقت و رعایت ملاحظات در پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی FATF، گفت: استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل می‌کند. به گزارش ایمنا، حمیدرضا فولادگر در خصوص پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه […]

کارت‌های بانکی بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل می‌کند

عضوکمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس با تأکید بر لزوم دقت و رعایت ملاحظات در پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی FATF، گفت: استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا فولادگر در خصوص پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی FATF، بیان‌داشت: برای حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی و انعقاد قرارداد‌ها باید تمامی جوانب سنجیده شود؛ به دلیل این‌که تجربه نشان داده که کشورهای متخاصم، با بهانه‌های واهی مانند کم توجهی به حقوق بشر، از این موضوعات استفاده ابزاری برای نیل به اهداف خود داشته‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در ایران قانون مبارزه با پولشویی تدوین و تصویب ‌شده که اقدام مهمی است.

فولادگر اظهار‌داشت: پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پول‌شویی FATF باید مشروط به این باشد که دقت زیادی در این رابطه اعمال شود و از پذیرش هرگونه تعهد فراتر از موضوع نظام مالی شفاف جلوگیری شود؛ بنابراین باید مسؤولان برای برخورد با این مسأله هوشیار باشند.

وی در خصوص استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی در کشور، گفت: با توجه به رشد فعالیت‌های بین‌المللی اقتصادی به‌طورطبیعی استفاده از کارت‌های الکترونیکی بانکی بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل می‌کند.

عضوکمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس افزود: در انعقاد قرارداد با بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیکی بین‌المللی در خصوص کارت‌های بانکی بین‌المللی؛ باید قوانین بانکداری جمهوری اسلامی و سطح ایمنی در این خصوص رعایت شود.

 

گفتنی است؛ براساس وعده مسؤولان بانک مرکزی، بازار بانکی ایران در انتظار ورود اولین کارت‌های بانکی بین‌المللی از نوع آسیایی تا ۳ ماه آینده است.