الحاق ۵۰۰ خودروی فوق‌سنگین به ناوگان تحرک نیروی زمینی ارتش

الحاق ۵۰۰ خودروی فوق‌سنگین به ناوگان تحرک نیروی زمینی ارتش در مراسمی‌ که با حضور فرمانده کل ارتش برگزار شد؛ بیش از ۵۰۰ خودروی فوق‌سنگین تانک بر تاکتیکی به ناوگان تحرک نیروی زمینی ارتش ملحق شد که این خودروها توسط معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش بازتولید و به ناوگان تحرک و ترابری این […]

الحاق ۵۰۰ خودروی فوق‌سنگین به ناوگان تحرک نیروی زمینی ارتش

در مراسمی‌ که با حضور فرمانده کل ارتش برگزار شد؛ بیش از ۵۰۰ خودروی فوق‌سنگین تانک بر تاکتیکی به ناوگان تحرک نیروی زمینی ارتش ملحق شد که این خودروها توسط معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش بازتولید و به ناوگان تحرک و ترابری این نیرو ملحق شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی؛ فرمانده کل ارتش در حاشیه آیین رونمایی و تحویلدهی تجهیزات جدید نیروی زمینی ارتش (نزاجا) گفت: آنچه آن‌روز شاهد بودیم آماده‌سازی و احیای ۲۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمسنگین در تهران بود که در واقع از بین قطعات فرسوده و با مدیریت جهادی تبدیل به این خودرو‌ها شده‌اند که یک تحرک بسیار بالایی را در نیروی زمینی ایجاد می‌کنند. وی ادامه داد: امروز با توجه به مدیریت جهادی که در نیروی زمینی شکل گرفته از نیاز به جاهای دیگر بی‌نیاز شده‌ایم.

در ادامه امیرحسن علیپور؛ معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران، به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: در حوزه خودروهای فوق‌سنگین تانکر با مشکلاتی مواجه بودیم. خودروهایی که امروز بازتولید و به ناوگان نزاجا ملحق شدند، آهن قراضه‌ای بیش نبودند اما با همفکری با کارشناسان اهل فن تصمیم گرفتیم که اسم آهن قراضه‌ها را بازتولید و به ناوگان فوق‌سنگین خود الحاق کنیم.

وی افزود: امروز شاهد الحاق تانک‌برهایی هستیم که قادرند دو تانک را به‌صورت همزمان خوب کنند که این موضوع شگفت‌انگیز است. تعداد خودروهایی که امروز بازتولید شده است، قادر هستند یک لشکر زرهی را از دورترین نقطه به دورترین نقطه کنند.

معاون آماد و پشتیبانی نزاجا در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم بیش از ۵۰۰ خودروی فوق سنگین تانک‌بر تاکتیکی ملحق به ناوگان ترابری و تحرک نیروی زمینی ملحق شدند.

در ادامه امیرکیومرث حیدری؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) با اشاره به بازسازی بخش‌هایی از ناوگان تحرک و ترابری این نیرو، خاطرنشان کرد: نیروی‌زمینی ارتش برای بازسازی ادوات مورد نیاز تمام قابلیت‌های خود را پای‌کار آورده است.

حیدری بیان داشت: نیروی زمینی ‌ارتش به عنوان قدرت نخست زرهی منطقه برای انتفال سریع تانک و سکوهای آتش خود نیازمند انواع کشنده‌های سنگین و فوق سنگین راهبردی است.

وی افزود: تولید این ‌کشنده‌های استراتژیک سابق بر این، در دستان قدرت‌های بزرگ بود که به‌واسطه تحریم‌ها ما را از داشتن آنها محروم کرده بودند. لذا به‌واسطه فرمایشات فرمانده معظم‌کل قوا مبنی بر روی پای خود ایستادن با نگاه به داخل، این موضوع را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم.

گفتنی است که این مراسم با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی؛ فرمانده کل ارتش و امیرسرتیپ کیومرث حیدری؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) و جمعی از فرماندهان نظامی‌در پادگان شهید مدافع حرم یداللهی منفرد برگزار شد.